Direktlänk till inlägg 23 maj 2014

Första inlägget

Av Pisan - 23 maj 2014 21:45

 


Yoooooo hooooo! Nu är jag här inne. Ni tror väl att jag är helsnurrig och knäpp som ändrar och velar och har mig med min blogg. Just nu har jag 2 bloggar. Kanske kör jag på så ett tag eller så flyttar jag in hit permanent. Vet inte det i skrivande stund.


Som ni kanske förstår så vill jag kunna skriva helt fritt. Vad jag vill. Men i min gamla blogg gick inte det längre. Min syster som fått cancer blev skitförbannad för att jag skrev att min syster har cancer. Hon vill inte att jag skriver om henne. Jag tyckte dock inte att jag skrev OM henne mer än att min syster har cancer. De flesta av er som läser min blogg känner inte mig IRL och absolut ingen vet vem hon är. Anonyma klubben med andra ord. Det är svårt det där med vad man kan skriva och inte i en blogg. I min blogg har jag hela tiden, sen jag började blogga för snart 5 år sen, skrivit om hur jag lever mitt liv med mina sjukdomar fibromyalgi, ME och diabetes. Bloggen har blivit min ventil. Den hjälper mig att må bättre. Jag har lärt känna helt underbara människor, både andra med fibro och "vanliga" människor och det har hjälpt mig att bli bättre. Jag var hemskt dålig i mina sjukdomar när jag började blogga och den HAR faktiskt hjälpt mig. Alla behöver en ventil. Jag har alltid varit alla andras ventil, så länge jag kan minnas. Och jag är såååå förbaskat trött på det. Jag behöver också en ventil. Det har gått så långt att jag ibland hellre avstår från att umgås för jag orkar inte ta in alla andras skit och problem. Jag har helt enkelt varit en slasktratt. Hoppas nu att jag kan få skriva precis vad jag vill här utan att någon blir förbannad. Det är min blogg och jag skriver precis vad jag vill! Den här gången lämnar jag inte ut namn och adress till bloggen till någon närstående utan jag skall skriva precis vad jag vill och vad jag känner för. 

Jag bytte ju namn och adress på den gamla bloggen men på nåt sätt, fast jag ändrat precis överallt, så gick det att komma in på den nya adressen om man hade den gamla. Det är därför jag skapade en helt ny blogg.


Nu är jag dödstrött. Har varit hos mina föräldrar nästan hela dagen och satte mig här vid datorn när jag kom hem. Har pratat litegrann i telefon med min kärlek (vi bor inte ihop, vi bor c:a 11 mil ifrån varandra och vi ses mest på helgerna och högtider och så) också. Så nu blir det sängen med hörlurar på, ska lyssna på nån bra musik tror jag, som jag kan somna till. Brukar somna så, det är det absolut bästa sättet att somna på tycker jag   


Ha en riktigt god natt!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards