Alla inlägg den 27 maj 2014

Av Pisan - 27 maj 2014 09:17

 


God morgon! Idag vaknar vi till ännu en underbar dag vädermässigt, sol och blå himmel och lite vind, lagom temperatur, c:a 20 gr ska det visst bli också.


Det är verkligen en fördel med en lite mer anonym blogg. Jag kan ju skriva PRECIS vad som helst    Om precis vad som helst som rör sig i pallet på mig. Har nästan hela tiden jag haft Facebook (och jag började med det rätt tidigt, när det var så gott som rykande färskt) haft nära och kära där som mina "vänner". Och då har jag känt att jag inte riktigt kan vara mig själv, inte kunnat skriva, dela, kommentera och gilla vissa saker, har känt att jag måste hålla tillbaka. Nu tror ni väl att jag är helt galen och egentligen gillar en massa skumma saker, så är det inte alls   Men det har känts som att jag inte kunnat vara mig själv, så som jag egentligen är. I helgen plockade jag bort allihopa, alla ungdomar som jag haft som vänner, min äldsta dotter bl a. Den yngsta har inte Fb. En del av barnens kompisar har jag även haft som vänner. De tog jag bort också. Samt syrran med sambo och även en kompis till syrran. De kommenterar, gillar eller skriver ändå aldrig mig. När jag ändå höll på plockade jag bort andra "bekanta" som inte heller gillar, kommenterar eller skriver. Kände att det fanns liksom ingen mening med att ha dem kvar. Nu har jag kvar de som jag är "aktiv" med på Fb och det känns jättebra. Det känns nästan som jag gjort en rejäl storstädning här hemma. Det känns fräscht, det blir lättare att andas på nåt sätt och jag mår lite bättre. Gött helt enkelt   Min dotter tycker bara jag är pinsam på Fb, som delar och gillar saker som hon tycker är fåniga och pinsamma. Nu behöver hon inte se det   Och syrran behöver inte reta sig på mig, vilket hon alltid gjort, jag har alltid på nåt sätt retat upp henne genom att bara vara jag, nu slipper hon också se, det borde hon ju vara tacksam för tycker jag.


Idag skall jag färga håret. Har världens fulaste utväxt så det är verkligen dax för en uppfräschning. Sen skall jag till distriktssköterskan på vc och få en B12-injektion. Sen blir det hem och tvätta lite, när äldsta dottern kommer hem skall vi gå och storhandla. Och sen är det dax att fixa middag. Och poff! så är det kvällen... 


Ha det gött!   


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards