Direktlänk till inlägg 28 juni 2014

Här sitter jag...

Av Pisan - 28 juni 2014 06:03

 


God morgon! Här sitter jag kl 6 på morgon. Har ont i huvudet. Då kan jag inte ligga ner. Så här är jag, med en mugg pepparmyntate. Huvudvärken har börjat släppa nu på 2 Citodon så jag kan snart gå och lägga mig, eller rättare sagt sätta mig i sängen och sova en stund till, får palla upp kuddarna så jag liksom sittligger.

Det regnar ute, tror det har gjort det ett tag, så nu får marken äntligen väta. Det regnade lite igår kväll när jag grillade ute på balkongen men inte så att jag och grillen blev blöta. Grillade marinerade karréskivor och gjorde potatisgratäng till det. Gott. Och till efterrätt åt vi jordgubbar som var såååå goda och söta. Sen blev det tv:n.

Oj oj vad jag gäspar nu. Har värk i benen också. Hoppas värktabletterna tar udden av den med. När det blir sån här "extra" värk, utöver den som jag har hela tiden, så räcker inte morfinplåstren utan måste fylla på med nåt extra.


Hoppas du ligger och sover gott nu och att du får en fin lördag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

28 juni 2014 16:18

Hoppas du är av med huvudvärken nu.
Är det svårt att grilla med elgrillen? Tar det lång tid att grilla en köttbit? Jag har nästan aldrig grillat själv. Det var mest ungarnas pappa som skötte det. Senare kompisars män när jag grillade med dom.
Ha en fin lördag!
Kram

Pisan

29 juni 2014 16:00

Huvudvärken släppte efter en stund och jag gick och lade mig igen och sov lite till :-) Nu, söndag kl 16.00, har jag huvudvärk igen... :-( Blä.
Den grillen jag har har värmeslingor i sig och ovanpå det sätter man gallret och det tar ungefär lika lång tid att grilla som med kolgrill. Jag kör inte på full värme utan lite mindre och så får köttet ligga lite längre istället för jag tycker inte om när det blir bränt i kanterna, tror det låg c:a 1 timme på grillen i fredags. Men det beror ju lite på hur tjockt köttbitarna är. Sen finns det ju elgrillar som har som en häll istället för galler, vet inte riktigt om det blir samma sak som att grilla på galler. Men det brukar följa med en handbok och där står det hur lång tid olika sorters kött tar på sig, hur länge man skall grilla på varje sida. Hoppas du har en fin söndag! Kramisar! ♥

 
Viktkamp

Viktkamp

28 juni 2014 22:37

Hoppas du mår bättre nu ikväll! Kram

http://www.viktkamp.se

Pisan

29 juni 2014 15:46

Huvudvärken försvann, tack och lov :-) Kram! ♥

 
mickis

mickis

29 juni 2014 18:44

Hoppas du mår bättre idag?
Det är så jäkla jobbigt när man blir utslagen av huvudvärk... :-(

Vad gott med potatisgratäng & grillat kött :-)
Jag har sedan ngr år alltid minst en msk salt i potgratängen & så kokar jag upp potatisen med grädde&mjölk, svarpeppar & purjolök innan jag häller allt i en form & in i ugnen.. Brukar bli görgött :-)

Hoppas du har en bra söndag?
kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

30 juni 2014 13:10

Så gör jag potatisgratäng också, kokar upp det lite innan det åker i ugnen. Men den här gången köpte jag färdig potatisgratäng och bara värmde i ugnen, den är jättegod! Och så kan man inte misslyckas :-) Huvudvärken är nu borta, tack och lov. Nu är det annan värk som jävlas... Men så är det ju, man får aldrig vara i fred. Hade en lugn söndag, precis så där som det ska va :-) Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards