Direktlänk till inlägg 10 juli 2014

Time flies

Av Pisan - 10 juli 2014 12:19

 


Gött! Det är ju redan fredag i morgon! Time flies! Här sitter jag själv. Storasyster åkte till kompisen vars familj har sommarhus vid havet utanför Stenungsund i förrgår. Bra val de här dagarna, det är ju där man ska vara i den här värmen... Hon kommer hem i morgon. Och lillungen jobbar. Fast hon slutar om 1 timme. Och jag har bara varit uppe 1 timme än... Sov läääänge och gott   

Har inte gjort nåt speciellt de senaste dagarna, bara varit och flämtat i värmen. Orkar inte så mycket annat när det är så varmt. Idag har jag dock lovat lillungen att följa med henne och handla ny laddare åt hennes mobil, den som hon inte haft så länge har redan gått sönder... 


Har pulat lite med pärlor de senaste dagarna, när jag inte flämtat i soffan framför tv:n då   


   Klicka på bilden så blir den större.  


Har bl a gjort dessa 2 armband. Det rosa är av cat eye-pärlor och rosenkvarts och det turkosa är gjort av bergkristall och vanliga glasvaxpärlor. Har även slaktat en del av de alldeles för många halsbanden jag har gjort åt mig själv genom åren. En del har jag gjort om och en del blev bara slaktade.

Ett halsband som blev slaktat blev nåt helt nytt med pärlorna från loppisfyndet jag gjorde i helgen som var:


       


Det är vad jag har pysslat med sen sist   


Var hos diabetessköterskan i tisdags. Blodsockret vill inte gå ner till acceptabla nivåer så jag kommer att få ta mer medicin. Ev sätter man in ytterligare en medicin... Suck... Och jag som kämpat så med kosten, till ingen nytta känns det som. Fast så är det ju inte. Hade jag inte gjort det så hade jag ju haft skyhöga värden. Ska träffa diabetessköterskan på tisdag igen, då ska hon ha pratat med doktorn. 

Nu har jag börjat köra med cirkulationstränaren med lite mer effekt, startade ju försiktigt. Oj vad skönt det är medans man sitter där och benen liksom masserar sig själva, går inte riktigt att förklara hur det känns, det måste upplevas. Ska köra en omgång till idag tänkte jag, efter att jag varit iväg med lillungen, då är nog ben och fötter trötta och kan behöva en omgång.


Nu ska jag äta lite och göra mig klar så jag och lillungen kommer iväg. Ha en finfin torsdag!   


 




 
 
TjockMorsan

TjockMorsan

10 juli 2014 12:57

Satt precis och kommenterade ditt förra inlägg och så poppade det upp ett nytt från dig. :)
Man orkar inte göra så mycket i den här värmen, så det är ju tur att du har en så stillsam hobby.
Själv ska jag snart bege mig till BUP med lilltjejen, så då får vi tjejer fördriva lite tid iallafall. Svärsonen och barnbarnet får stanna hemma med hunden. Vill ju inte låta henne sitta i bilen en sån här varm dag.

Jag kan mycket väl tänka mig att din cirkulationstränare är skön att använda. Jag borde kanske hämta upp mitt fotbad som också har massage effekter. De har stått i källaren i flera år nu, bara för att det är så svårt att tömma ut vattnet. Skulle behöva fixa en myshörna i badrummet så man kunde sitta där, då är det ju bara att stjälpa ut vattnet i duschen. Tål att fundera över...

Ha en bra dag!
Puss & Kram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

10 juli 2014 13:25

Nä, man orkar inte mycket i värmen, fy vad jobbig den är. Många tycker det är så gott när det är så här varmt. Men jag är INTE en av dem... Bläää! Tycker du skall ta upp ditt fotbad :-) Jag har också ett som jag aldrig använder, det är för meckigt..... Kramis! ♥

 
Mickis

Mickis

11 juli 2014 08:33

Härligt att det är fredag!!
Solsken o hetta idag oxå... Man orkar inte speciellt mycket i denna värme... Det är slitsamt att bara existera.
Härligt för din stora tjej att få ngr dagar vid haver med en kompis :-)
Hur går det för lillungen att jobba i värmen?
Jag hade ALDRIG fixat det... Men ungdomar har oftast inte lika ont av värmen... Hoppas ni fick tag på en laddare :-)

Tråkigt att blodsockret inte var bra... Men nu finns det ju en chans till ett bättre mående :-)
Bea att du gillar cirkulationstränaren :-)

Ha en fin fredag! ❤️☀️

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

11 juli 2014 10:32

Ja, härligt med fredag. Så tycker jag med; att det är slitsamt att bara existera i denna hettan... Lillungen är helt färdig när hon kommer hem och ligger i sängen med datorn tills det är läggdax i stort sett, utom igår då när vi var iväg, men hon var bra seg i morse när hon skulle upp. Hon tycker det är jobbigt med värmen hon med, och då har de ju flera ugnar där inne i bageriet. Annars så tycker jag också att det verkar som ungdomarna fixar värmen bättre än vi som är äldre. Jodå, hon fick tag på en laddare, och en hel massa kläder till rea-priser :-) Ha en fin fredag du med vännen! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Lena S

11 juli 2014 10:17

Jättefina armband :-)
Tråkigt med diabetesen, men som du säger, det skulle varit värre annars. Hoppas det hjälper med mer meducin.
Ha en fin fredag!
Kram

Pisan

11 juli 2014 10:33

Tack. Om jag nu skall ha en annan sorts medicin så tror jag det är en "starkare" sort så då borde jag få bättre värden. Ha en fin fredag du med vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards