Alla inlägg den 11 juli 2014

Av Pisan - 11 juli 2014 12:55

 


Så var det fredag och temperaturen har sjunkit. Äntligen! Nu är det normal sommartemperatur ute. Har t o m suttit ute på balkongen en timme redan. Nu är jag nyduschad. Skall iväg till vc om 1 timme, skall ha veckans andra B12-injektion. Och så skall jag handla lite. Idag kommer min äldsta dotter hem efter några dagar ute vid kusten. 


Jag och lilltjejen var ju och handlade mobilladdare igår. Det blev en hel del annat inhandlat också. Dottern hittade en hel del plagg på rean, riktiga fynd. Själv hittade jag ett par brallor,  precis såna som jag letat efter. Hittade såna på GeKås i Ullared när vi var där men de fanns inte i min storlek. Men igår hade Zizzi i min storlek! Och inte blev det så himla dyrt heller, 199:-. I o f s så var de ju mycket billigare i Ullared, men det hjälpte ju inte mig eftersom de inte fanns i min storlek. Så nu har jag ett par svarta byxor i rätt storlek och i rätt längd, trekvartslånga är de.

Hittade även ett fint ljust turkost linne med volang på, på Lindex, på rean. Och så hittade jag smycken att slakta både på Glitter och Ur & Penn, jättebilligt. Och så passade vi på att äta där på Allum så slapp vi laga middag när vi kom hem, det gillar jag   Vi åt på Max, jag tog deras kycklingsallad. Den var jättegod. Och så var det inte så varmt ute som jag trodde att det skulle vara, så det blev en positiv överraskning, dessutom så är det ju ac på både bussen och inne på Allum köpcenter.


Idag har jag tänkt att grilla. Har grillskivor av fläskkarré hemma. Till det blir det potatisgratäng eller klyftpotatis och en kall vitlökssås och sallad. Blir nog smaskens   


Har haft yrsel en hel del de sista dagarna, det är lite jobbigt måste jag säga. Speciellt igår inne på HM där på Allum. Fick sätta mig ner en stund och så fick jag gå och hålla i lillungen en stund innan det gav sig helt. Har känt yrsel flera ggr idag också. Tog bltr hos diabetessköterskan i tisdags och det var bra men lite åt det låga hållet. Har även ont i nacken och huvudvärk så det hela kan komma från nacken också. Hoppas jag får lite massage av älsklingen när vi ses nästa vecka. Behöver lite hårdare tag just i nacken och det fixar inte mina små trolls fingrar och händer   


Nu är det dax att fixa till håret. Hoppas du har en fin fredag!   


Här kommer några sanninigen ord:


                                                                    

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards