Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Såhär blir det...

Av Pisan - 12 augusti 2014 11:48

 


Ja, såhär blir det när man får vara ensam hemma mer än ett par dagar...   Och igår em/kväll bakade jag bröd dessutom, ni kan ju tänka er vilken röra det blev   


Här är några bilder på alstren:


 

    Klicka på bilderna så blir de större. Det här halsbandet blev jag inspirerad att göra efter att ha träffat på en gammal arbetskamrat och kär vän här på byn häromdagen, hon hade ett liknande på sig som hennes dotter gjort till henne. Och det här är min tolkning av det hela. Blev rätt nöjd faktiskt.


       

Min klocka har fått ny "kostym". Sen ett par armband jag gjort av ett halsband lillungen ratat och som jag slaktat och gjort om till armband med lite andra grejer som fanns bland mina pärlsaker (båda är till salu för 50:-/st).


Och så har jag gjort mig ett nytt favoritarmband av lite uddapärlor jag hade liggande, naturligtvis i mina favoritfärger   

 


Jag är ju som sagt själv här hemma nu, det kändes jättedeppigt i lördags kväll efter att ungarna gett sig iväg vid halv 6 på em. Kvällen var inget rolig alls...   På söndag morgon kändes det lite bättre och jag städade och donade här hemma nästan hela dagen. Och så började jag ställa till röran i köket   (som egentligen är mycket värre än det ni ser på bilden...   ) Ungarna har hört av sig och de har det bra och shoppar för fullt där i Turkiet, verkar som det är det som är roligast, inte att bada och sola   

Igår satt jag mest vid köksbordet och pysslade ihop alstren ni ser här ovan. Sov dåligt natten till igår, min mage var i uppror och jag fick springa till toa flera gånger. Det är höjningen av diabetesmedicinen Metformin som ställer till det i min mage. Jag skall höja med 1 hel tablett till men det går inte. Har kört med en kvarts tablett i ökning några dagar och det är tydligen vad magen klarar för när jag höjde till en halv tablett i helgen så blev magen arg. Är nu tillbaka på en kvarts tablett igen men magen är inte riktigt vad den borde vara. Jobbigt.


Har ätit rester till middag både i söndags och igår men idag får jag laga till nåt. Har en hel del potatis och morötter i kylen som vi fått av pappa, från hans odlingslott, det är godsaker det! Gör nog en ugnsform fylld av dessa godsaker och har i flera dagar. I morgon, eller på torsdag i värsta fall, kommer min älskling hit. Ska bli mysigt. Och det skall bli kul att gå på kulturkalaset, hoppas bara vädret är med oss.


Det första jag såg när jag vaknade tidigare på fm och låg i sängen och kollade Facebook i mobilen var att Robin Williams gått bort. Sååå sorgligt... Vilken chock. R.I.P Robin!!   


 


Nu skall jag äta frukost. Blev sovmorgon idag. Antar att jag vart trött efter förra nattens sömnbrist. 


Ha en fin tisdag!  Nano nano!  



 
 
Mickis

Mickis

12 augusti 2014 13:39

Nano Nano
Visst är det sorgligt med Robin Williams framgång kändisskap o pengar betyder inte lycka...

Skönt att ungarna har det bra. Kan tänka mig att shoppandet är kul i ett billigt land :-)
Vem vet du kanske får en present av dem när de kommer hem :-)

Så du är i pysslartagen FINFINA GREJER!!
Hoppas ni får det görmysigt när älsklingen kommer på besök ❤️
Kram ❤️

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

12 augusti 2014 15:20

Håller med; pengar, kändisskap och framgång betyder inte alltid lycka. Har läst flera artiklar om honom idag och han var tydligen den typen som blev deprimerad ofta. Sorgligt i vilket fall. Han var en väldigt duktig skådespelare.
Ja, det är väl rena himmelriket för en tonårstjej på ett ställe med billig shopping :-)
Ja, vi skall ha det göööööööööööööörmysigt! Hi hi! :-) Kramis! ♥

 
solglitter

solglitter

12 augusti 2014 14:04

Ojoj...så mycket fina smycken du gjort...vilket proffs du är!! 😃 :)
Förstår att det blir tomt när ungarna inte är hemma...tur då att du har lite pyssel.
Men oj har Robin Williams gått bort... så tragiskt...en av mina idoler med.
Ha det nu så gått vännen.
Kram Lollo

http://solglittret.blogspot.se

Pisan

12 augusti 2014 14:58

Proffs vet jag inte... :-) Men kul är det. Och avkopplande. Ha det gott du med! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Monachos

12 augusti 2014 14:06

Törs inte ens lägga ut en bild på min röra i vardagsrummet - så det där var inget ;) Och fina smycken som alltid. Är själv dålig på att bära smycken. Det enda jag har är örhängen och jag byter väldigt sällan även om jag har både halsband, armband och andra örhängen sen min svägerska hade en period av smycketillverkning. Lite trist tycker jag men blir aldrig bättre ändå. Håller också tummarna på bra väder. Just nu är min kropp helt ur balans. Må gott

Pisan

12 augusti 2014 15:20

Mitt vardagsrum är nu städat, gjorde jag i söndags, har inte varit sån ordning där inne på flera år... :-) Köket är värre än man ser på den där bilden. Har tänkt att baka senare idag också, då blir det väl ännu mera röra...
Förr använde jag inga smycken alls utom en guldkedja som aldrig åkte av, jag hade inte ens hål i öronen. Men för c:a 10 år sen hände nåt, vet ej vad men nu har jag hål i öronen och mer smycken än man kan pryda hela Landvetter med :-) Det är blåsten som ställer till det i kropparna våra, jag har en helvetes värk jag med. Det känns ju som höst idag. Krya-på-dig-kramar från mig! ♥

 
wiper

wiper

15 augusti 2014 12:56

Det ser jättehärligt ut din smycketillverknings-plats, så skall det vara. Vilka fina smycken du tillverkar och armbandet med klocka har jag aldrig sett förut så läckert. Även ditt hängsmycke är supersnyggt. Jag har nu fått paketet med det jag skickade efter och är supernöjd. Jag har skickat ett mejl till dig

Förstår att du saknar dina flickor men så kul att dom har det så bra. Går det inte att få en annan sorts diabetesmedicin istället? min man har metformin men min man tål denna. Så kan du ju inte ha det

Förstår att det känns tomt när båda flickorna är så långt borta. Jag saknar min son också som bor 35 mil bort men nu skall vi snart åka till honom och han kommer till oss i jul. Vi turas om på jularna nu och har fått nya traditioner.



Det var verkligen hemskt detta Robin Williams.

Ha en skön dag vännen
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 augusti 2014 12:25

Bra att du är nöjd, då är jag det med :-) Jag klarar att ta 4 tabletter Metformin nu, men det har varit besvärligt att öka dosen hela tiden, det är en jobbig inkörningsperiod. Ev skall jag lägga till en annan sorts tablett till hösten, vi skall se vad den här 5:e tabletten Metformin gör först. Kul att ni skall åka till sonen snart. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards