Direktlänk till inlägg 18 augusti 2014

Måndag

Av Pisan - 18 augusti 2014 13:39

     


Så vart det måndag igen och jag sitter här vid köksbordet med Cirka    Nu känns det nästan som höst. Ungarna börjar skolan och det regnar. Lillungen börjar skolan på torsdag och storasyster först på tisdag nästa vecka. De har haft det bra i Turkiet men tyckte det var skönt att komma hem   Och nu är allt som vanligt igen, nästan då för skolan har ju inte börjat riktigt ännu. Båda ungarna är i stan med kompisar just nu så jag är själv. Sov länge idag, är trött efter helgens eskapader. Vi var i stan på kalaset både på fredagen och lördagen, dock ej sent (det hade jag aldrig orkat). Vi har ätit gott, bl a älgkebab, och haft det roligt och mysigt. Har tagit några bilder med mobilen men har inte fört över dem till datorn än, så bilder kommer   


Idag måste jag gå och handla, det behöver fyllas på här hemma. Och så behövs det tvättas. Jösses vad tvätt vi har nu! Ungarna hade ju med sig en massa tvätt.... Körde 3 maskiner igår och det blir nog lika många idag, och i morgon. 


                                                                          


Som det har regnat här! Fast nu kikar solen fram faktiskt. Den har jag inte sett sen i lördags. Igår regnade det hela dagen. Vi har bara 11 grader här nu, stor skillnad jämfört med för 2 veckor sen!    Och så blåser det, det har det gjort hela helgen också, denna förbannade blåst! Mår inge bra av den! Det värker och värker som f-n av den   


Hoppas du har en fin måndag!   


 




 
 
Ingen bild

Monachos

18 augusti 2014 14:26

Ja tvätt, denna aldrig sinande syssla och när man kommer med en packning så tvättar man ju oavsett om man använt eller ej. Och just nu tycker jag inte det är något vidare torkväder ens inomhus för det är så fuktigt. Fast du kanske har en tumlare. Och nog har höstkänslan kommit trots att det är sommarmånad fortfarande. Inte lika "viktigt" att kunna sitta ute i trädgården längre men det kan ju komma härliga somriga dagar ännu. Må Gott

Pisan

19 augusti 2014 12:23

Det är verkligen inget bra torkväder, inte inomhus heller precis som du säger, det är liksom för fuktigt och det tar evigheter innan det torkar. Igår sken solen några timmar och då passade jag på att hänga ut på balkongen. Jag har torktumlare men det är sällan jag använder den, den drar så in i h-vete med energi (=dyrt...). Fast igår var jag tvungen att använda den. Ja, visst kan det komma många somriga dagar ännu, det är inte höst än även om det känns så just nu. Ha det gott! Kramisar! ♥

 
bittan

bittan

18 augusti 2014 20:50

Hej! Äntligen några rader från mig och äntligen har jag skrivit några rader på min blogg igen och skall försöka orka skriva lite oftare nu bara jag tar mig tid till detta.
Ja nu är det som höst här tycker jag och man får mera värk av denna fuktiga väder som är nu. Här börjar skolorna nu på onsdag.
Ha det så bra du kan trots din värk! Kram Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

19 augusti 2014 12:20

Ska kika in hos dig. Det känns verkligen som höst nu när det bara regnar. Idag är det riktigt, riktigt höstigt här. Här började grundskolorna igår, gymnasieskolorna i Göteborg börjar lite senare. Ha det bra du med, trots dumma värken. Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards