Alla inlägg den 4 september 2014

Av Pisan - 4 september 2014 10:39

 


Hallå där! Jösses vad dålig jag blivit på att blogga. Är lika dålig på att läsa och kommentera andras bloggar... 

Sitter här och gäspar, har min temugg bredvid mig. Idag vaknade jag tidigt, redan innan 10. Det är ovanligt numera, har blivit en nattuggla och sover fram till 12 på dagarna. Kan bara inte somna på kvällen, det är liksom ingen idé att lägga sig i vanlig tid, jag somnar inte, ligger bara där i sängen och blir mer och mer irriterad för att jag inte kan somna. Och så somnar jag om direkt på morgonkvisten när jag väckt lillungen och hon kommit upp. Men nu kanske det finns hopp ändå, jag menar; jag vaknade ju tidigt idag, kanske kan jag somna lite tidigare ikväll då.


Här har inte hänt nåt speciellt sen jag skrev sist. Hade en mysig helg med älsklingen förra helgen, vi gjorde inget speciellt.  Har inte gjort nåt speciellt på dagarna i veckan heller, är rätt seg numera, trött och trött och trött....Igår satt jag på balkongen i solen och det var gott! Men sen på em efter middagen så vart jag sådär jättetrött igen.


Nu tycker jag att det känns som höst mer och mer. Man ser att träden börjar skifta färg, om än inte så starkt men det finns där. Och på kvällarna går det inte att ha öppet balkongdörren i vardagsrummet längre, det blir för kallt när man sitter där i soffan och kollar tv. Och så blir det mörkt rätt tidigt också. Men det är bara mysigt för då tänder jag en hel massa ljus   


 


Fin bild va? Snodde den på nätet   Jag tänder egentligen mest lyktor med värmeljus och så har jag några Iittala glasljusstakar också. Men sådana som är på bilden är hemskt fina, skulle gärna vilja ha några såna  


Kanske borde jag fundera på att fixa frukost nu. Är egentligen inte så hungrig än, vill gärna vara uppe ett tag innan jag äter, kan inte äta direkt när jag kommer upp. Men sån har jag inte alltid varit. Förr när jag jobbade, innan jag fick barn, så kunde jag äta direkt på morgon kl 5 eller 6, helt sjukt nu när jag tänker på det...  Vilken skillnad det är på det liv jag lever nu och det jag levde när jag var arbetsför, som natt och dag! 


Idag skiner solen från blå himmel också, så det blir nog en stund ute på balkongen idag med, skall bara se till att vakna ordentligt först och få i mig lite frukost. 


Hoppas du får en finfin torsdag!   


 


2 timmar senare: Det sa bara pang! Värken slog till som en käftsmäll. Och yrseln med. Mina ben värker nåt fruktansvärt. Och så fryser jag. Blir till att gå och lägga sig igen, är bara uppe och käkar lite nu. Det blev ingen frukost efter att jag skrivit färdigt inlägget. JÄVLA FIBRO!!! I HATE YOU!!  


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards