Alla inlägg den 10 september 2014

Av Pisan - 10 september 2014 16:08

 


Hallo! Här sitter jag och är frusen, yr och inte på världens goaste humör. Det blåser ute. Som f-n. Kan vara därför jag mår skit. Har inte så mycket värk, det är mest bara allmän sjukdomskänsla liksom, och så den här jäkla yrseln, så fort jag vrider på huvudet så snurrar hela världen. Usch och bläää!


Sitter som sagt här framför datorn vid mitt köksbord med en stooor mugg (mer som en balja) med kaffe (läs: varm mjölk med liiite kaffe i). Det har inte hänt nåt speciellt sen jag skrev sist här inne. Lever ju inte nåt speciellt spännande liv precis, de flesta dagarna är samma.

Det börjar kännas mer och mer som höst nu. Bytte omslagsbild på fejjan nyss, tog en med ett träd med brandgula blad, kändes rätt på nåt sätt. Fast här har inte löven börjat bli gula och röda än, de är fortfarande gröna men de har blivit mörkare och i olika nyanser, det dröjer inte länge nu förrän björken är helt gul. Det liksom känns som höst i luften, det är sådär friskt och så luktar det höst   Gillar att det är mörkare på kvällarna. Precis som jag skrev i förra inlägget så tänder jag en massa ljus på kvällarna och sitter i soffan och bara myyyser   


Nu har jag blivit lite varmare, kaffet har värmt upp mig, får ta av mig koftan annars blir jag svettig. Var ute och handlade förut och när jag kom hem var jag genomsvettig och helt slut. Fick av mig alla kläder fort som sjutton och packade upp och gick och lade mig, yrseln var hemsk. Svettningen med. Efter en stund började jag frysa. Aldrig kan det vara normalt, mellanläge liksom. Nä, det skall vara ytterligheter! Blää! Ni hör; det är bara usch och bläää här idag...   


Snart är det dags att laga middag. Idag skall vi ha potatisgratäng. Vi har fått en ny middagsfavorit och det är den där färdiga potatisgratängen från Peka, den är urgod! Förra veckan fyndade jag picnicbog på Willys, kort datum och då blir det halva priset, kanonbra! Så nu har jag en jäkla massa middagar i frysen för paketet var på 1,3 kg. Igår gjorde jag pastasås med stekta småbitar av picnicbogen och matlagningsgrädde och ost. Idag steker jag skivor på likadant kött, och så potatisgratängen till, och en sallad.


Nu har jag fått ont i en axel, var inte bra att sitta vid datorn och skriva tydligen. Får väl sluta då. Ha det finemang!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards