Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Inte vilken dag som helst

Av Pisan - 18 september 2014 12:00

 


Idag är det inte vilken dag som helst. Det är den 18:e september. Och just den dagen för 18 år sedan gick jag i våndor på förlossningen, 22.20 föddes hon, via kejsarsnitt, världens sötaste unge. Idag blir hon vuxen. Att tiden gått så här fort är inte klokt, jag fattar inte riktigt. 

I morgon skall hon och tjejkompisarna käka tacos här hemma innan de går på bio. Och på lördag kommer mina


 

föräldrar, då blir det tårtkalas. Idag blir det nog glasskalas här hemma framför tv:n och Idol   Ska köpa hem ungens favoritglass, Ben & Jerry.

När jag går och handlar sen skall jag även hämta ut paketet från Ellos. Ja, det har redan kommit. Supersnabb leverans den här gången, brukar ta åtminstone 1 vecka annars. 


Inatt har jag fått sova, HELA natten. Helt otroligt. Så jag har redan ätit frukost, inte dåligt... Har ju käkat frukost vid 1-tiden nästan varje dag sista tiden, för att jag sovit så länge, för att jag inte fått sova när jag ska sova...


Ha en toppentorsdag!!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

18 september 2014 13:49

En härlig dag att fylla år på. Sol och vackert väder och gott med favoritglassen. Ja dom små blir stora - alldeles för fort kan man tycka ibland men också skönt att dom är vuxna och man kan börja ha en annan relation. Men visst är det konstigt att man själv inte känner sig en dag äldre? - i sinnet i alla fall för kroppen kan ju kännas som om den vore 100+ - och jag fick också sova gott i natt. Behövligt. Må Gott

Pisan

18 september 2014 15:16

Ja, verkligen gott väder. Hon har dubbel körlektion på körskolan nu på eftermiddagen innan hon kommer hem. Ja, det är verkligen konstigt att man inte känner sig äldre :-) Det är kroppen som påminner om det... Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

18 september 2014 17:51

I den fart ungarna växer upp, så är de ju snart jämngamla med en själv. ;) Men saker och ting ändrar sig genom åren, för när jag (för inte så länge sedan) fyllde 18 år, var det inte så märkvärdigt. Minns inte ens den dagen. Men nu mera är det en stor dag att fylla myndig.
Önskar er en mysig glass-och-idol kväll och en riktigt festlig helg.
Hälsa din vuxna dotter så mycket, om du nu inte redan gjort det?
Puss & Kram! <3 <3 <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

19 september 2014 11:10

Precis; inte var det så märkvärdigt att fylla 18. Nu har vi inte nåt märkvärdigt firande nu heller, igår var det ju bara vi 3 här hemma som firade med lite extra god mat (glassen orkade vi inte, vi var proppmätta efter middagen...) och i morgon lördag är det bara mina föräldrar som kommer. Och så firar hon med sina 2 tjejkompisar ikväll med tacos och bio. That´s it, och mer behövs väl inte? Däremot blir väl studentfirandet av en annan kaliber, igår beställde hon studentmössa!! Redan? Helt sjukt...
Klart jag har hälsat från er. Puss på dig goding! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards