Alla inlägg under oktober 2014

Av Pisan - 8 oktober 2014 14:00

     


Idag är jag glad! Är glad för att det inte kostade skjortan hos tandläkaren förut idag. Gick endast på 420:-!!! Billigaste tandläkarräkningen jag någonsin fått. Hade inga hål eller så, det var bara vanlig undersökning. Men annars så har jag värk, rejäl sån, det är blåsten tror jag som ställer till det. Har dock sovit ok inatt och huvudvärken är borta. Gott.


Och så har skorna kommit. De passar perfekt! Jag visste det, jag kände det på mig när jag fick syn på dem där på nätet    Har lärt mig att lita på min instinkt. Har lärt mig att den oftast har rätt    Det är nåt jag har lärt mig att göra med åldern, vågade inte det förr men numera går jag ofta på min instinkt, det som jag KÄNNER är rätt. Så jag behöver inte skicka tillbaka skorna. Nu är det bara att invänta fakturan... Mindre kul. Men nödvändigt. Mina fötter är problemfötter och behöver det mjukaste och bästa fötter kan få, då får man betala...


Igår var jag och storasystern och handlade, storhandlade. Köpte hem en hel del kött. Skinkstek, köttfärs, fläskkarré i skivor, frysta kycklingfiléer och kycklingben. Skinksteken var det erbjudande på så jag betalade endast 60:- för den och fläskkarrén var det kort datum på så den gick på halva priset. Kanon! Nu är frysen full och jag behöver inte köpa hem kött på länge. Idag blir det stekta kycklingfiléer och potatisgratäng. Mums!   


Idag är det riktigt höstrusk ute också, precis som igår. Fast idag blåser det mycket värre, nästan stormstyrka tror jag och så regnar det emellanåt fast just nu skiner solen. Klarade mig från regn när jag var ute förut. Gick till ica efter tandis, hämtade paketet och handlade sånt som jag gllömde igår. Och så hämtade jag min dosrulle på apoteket. 


I morgon skall jag in till stan och lämna vinterkläder till förmån för Göteborgs hemlösa på GT:s redaktion och så skall jag till passpolisen och skaffa pass, mitt gamla har gått ut för länge sen och kanske blir det en liten resa till våren, vi får se   


Nu skall jag fika. Behöver koffein. Ha en fortsatt fin onsdag!   


 

Av Pisan - 7 oktober 2014 12:02

 

Hello!


Här sitter jag med min temugg, svartvinbärste i. Mår inget vidare. Har huvudvärk, ont som f-n i fötterna. Blir en seg dag. Var uppe tidigt i morse för att kurera huvudvärken, när den blev liiite bättre gick jag och lade mig igen och nu har jag precis kommit upp. Idag har vi höstväder här. Ser kallt ut. Det blir inte sandalerna idag, förmodligen inte alls mer nu i år, dags att plocka undan dem. Väntar med spänning på kängorna jag beställde häromdagen.


Ha en finfin tisdag!   


 

Av Pisan - 6 oktober 2014 12:15

 

Av Pisan - 5 oktober 2014 15:26

 


Kolla vilket pumpahus!   Lite väl många pumpor för min smak dock...   Söndag idag, hela dagen. Och det är eftermiddag. Älsklingen åkte hem för c:a 1,5 timme sen. Jag och tjejerna har suttit här vid köksbordet med varsin dator en stund. Och sen dammsög lilltjejen och jag gick och satte mig på balkongen i solen för att inte vara i vägen   Där var det riktigt gott. Men nu har jag hamnat här vid datorn igen.


Har haft en mysig helg. Och igår var vi ju på bio och även en stund på stan. Filmen var jättebra! Och rolig. Den kan jag verkligen rekommendera, den har gått ett tag och försvinner nog snart från biograferna men den kommer ju alldeles säkerligen ut på dvd sen och går att hyra på digitalboxar och så + att man säkert kan streama den också. Så glöm inte bort "Guardians of the galaxy"   utan se den! 


Igår åt vi ingen middag hemma, jag och älsklingen åt på stan, hamburgare. Mums! Lilltjejen var på tjejmiddag och storasyster var ensam hemma själv och hade det gott, hon gillar att vara själv hemma, det gjorde jag också i den åldern    Hon fixade till en god sallad åt sig. Men idag skall jag laga mat, det blir fläskkotletter med potatis och brunsås. Smaskens!


Har beställt ett par vinterkängor, i samma märke som de underbart sköna sandalerna jag köpt i somras, de är det skönaste jag haft på fötterna i hela mitt liv så jag kände att jag måste testa vinterskor av samma märke.  Så här ser de ut:


 


Relaxshoe heter märket. Är det så att de inte passar mina fossingar och inte är sköna så är det bara att skicka tillbaka dem. Men jag tycker de ser hemskt sköna ut så jag tror nog att jag kommer behålla dem.


Hoppas du har en fin söndag!   


 

Av Pisan - 3 oktober 2014 11:42

 


Fredag! Gött. Och jag har varit uppe sen c:a halv 10. Sömnen har varit helkass inatt.... Låg vaken flera timmar inatt igen. Guuuud vad jag är trött på detta! Vill ju SOVA!! Kommer vara jättetrött i em och ikväll. Och sover jag middag så sover jag ju garanterat inget inatt... Vill ju vara hyfsat pigg ikväll när   kommer. 


Idag är lilltjejen ledig, studiedag. Hon sitter här vid köksbordet med mig, med sin dator. När jag gick upp så sken solen och har gjort så tills för en stund sen, nu är det grått... Ute på balkongen blommar mina pelagoner för fullt och det känns konstigt att de gör det med tanke på att det är oktober. Jag har ingen lust alls att ta in dem men blir väl tvungen att göra det snart. Balonglådan med hängpelargoner kan jag dock inte ta in. Får ställa den in till husväggen så klarar den väl sig ett litet tag i a f, tills det blir mer än 2-3 minusgrader.


I morgon skall vi gå på bio, har bokat biljetter. Vi skall se Guardian of the galaxy Björn SKifs och Blåblus "Hooked on a feeling" har ju fått nytt liv i och med den här filmen, den ligger på Bilboardlistan i USA för andra gången! Helt otroligt. Men det är en bra låt. 


Fick äntligen färgat håret igår! Såååå gott att få det gjort. Men jag vart helt slut efter det och duschen. Fick släpa iväg mig till Apoteket och affären. Sen var jag helt klubbad och det blev soffan resten av dagen. Till middag blev det burksoppa. Funderar på om vi skall ha tacos idag, är lite sugen på det.


Hoppas du får en finfin helg!   


 


 

Av Pisan - 2 oktober 2014 10:47

     


God morgon! Ja, jag kan säga det nu för klockan är inte 11 än!    Och ja, jag har sovit lite bättre inatt. Gött. Men jag är totalt ledbruten i kroppen, stel och jävlig. Känns som jag legat i samma ställning hela natten och inte rört på mig en millimeter. Kan också bero på att jag låg nästan hela dagen igår efter att jag skrivit här inne. Strax efter det blev jag skittrött, alldeles matt och värken tog ny kraft i mig. Jag orkade aldrig gå ut igår. Hoppas jag orkar det idag. Orkade inte laga nån middag igår heller, jag låg bara i soffan, det var det enda som funkade för mig. Så vi åt rester, tur att vi hade det. Var och en fick gå och ta det den ville ha, när man ville ha.


Det verkar som abstinensen har lagt sig nu. Det kryper inte sådär i kroppen längre, inte vid någon tidpunkt på dygnet. Hoppas verkligen att den är borta nu! Orkar inte mer av det, det är så jäkla obehagligt. Igår bestämde jag mig för att sitta uppe så länge det bara gick, tills ögonen inte gick att hålla uppe längre, det funkade. Jag vaknade inte jättetidigt i morse, sov säkert 5 tim i ett sträck, hurra!   Somnade sen om när jag väckt dottern kvart i 8 och sov till c:a 9.30, den sömnen kunde jag i o f s struntat i för den var bara jobbig, drömde helknasiga saker och låg och vände och vred på mig (ja, jag minns det fast jag förmodligen sov...) 


Jag får se om jag orkar mig ut idag, ungen får väl klara sig utan juice tills i morgon då. Och utan bananer. 


 


Nu har jag fått till det med en ny bakgrund här på bloggen också, den har jag tagit från Background Labs Kolla gärna in deras sida, de har jättefina bakgrunder och de vill gärna att man länkar till dem, och det gör jag så gärna så för jag tycker de har jättefina bakgrunder och det är lätt att använda dem. 


Idag MÅSTE jag färga håret. Har skjutit upp det alldeles för länge, det är över 7 veckor sen sist räknade jag ut igår.... Utväxten är hemsk, jag ser inte klok ut  Men nu har jag så kort hår så det kommer gå jättefort att få till det. Skönt, för det är jobbigt att hålla upp armarna så länge som man måste när håret är längre.


Hoppas att du får en fin torsdag!   



 

Av Pisan - 1 oktober 2014 13:58

 


Ja, så vart det oktober. Man skulle kunna säga att september numera hör till sommaren och att oktober är första höstmånaden, så har det känts i år i a f. 

Jag skrev ju igår att jag vänt tillbaka dygnet. Det skulle jag inte gjort.... Har sovit pissdåligt inatt, var vaken mellan 3 och 7 ungefär. Sen sov jag till 12.... Jag skall inte skriva nåt mer om dygnsrytm, sömn och sånt mer. Det får bli som det blir, det är ju därför jag är sjukpensionär, för att jag inte orkar jobba och måste sova när jag måste sova - oavsett tid på dygnet. 


Har ni sett att jag gjort lite höstigt här inne idag?   Har suttit och pulat med en header en stund, samtidigt som jag och Cirka umgås. Tittar man ut så är det verkligen höstigt idag, grått väder men träden har en massa färger.


Strax skall jag hoppa i kläderna och gå ut, måste hämta mina beställda morfinplåster på Apoteket. Och så glömde jag handla juice till lilltjejen igår...


Ha en fin första oktober!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards