Direktlänk till inlägg 23 november 2014

Äntligen ett svar!!

Av Pisan - 23 november 2014 17:46

Nu har jag ääääntligen fått svar av doktorn! Kl 17.40 en söndagseftermiddag.... Min gamla doktor alltså. De, alla läkarna på vc, har beslutat att de läkare där på mottagningen som känner sig trygga med att skriva ut B12-ampuller ska fortsätta med det. Men min nya doktor är ju inte en av dem. Så hon, mina gamla dr, skall fortsätta att skriva ut just de ampullerna till mig och så skriver han, den nya, ut de andra medicinerna och tar hand om mig för övrigt. Såååå skönt att äntligen ha fått ett svar, det tog "bara" ungefär 2 veckor att få svar på det.... Har ju undrat hur det skall bli, oroat mig över att jag kanske skulle bli tvungen att söka mig till en annan mottagning. Gott, nu kan jag fokusera på annat. 


 

 
 
Annelie

Annelie

23 november 2014 19:18

Vaa..??!! *snopen*,, ger de svar en söndag..??
Men, gött att det löste sig till det bästa för dig.

Ha en härlig fortsättning på denna söndag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

24 november 2014 10:28

Jodå, antar att hon satt hemma och gick igenom mejlen. Kram! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

24 november 2014 11:27

Vad krångligt det blev, men skönt att din gamla läkare kunde fixa till det. Ha det gott, vännen!
Puss & Kram!

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

24 november 2014 12:21

Det är inte annat än krångel med dagens sjukvård... Ha det gott du med! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

24 november 2014 13:29

Åh vad skönt. Alltid bra när man kan få släppa sådan där orosmoln. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

24 november 2014 16:37

Ja, jätteskönt. Det har verkligen varit ett orosmoln. Nu efteråt känner jag mig helt färdig, slut, finito, som ett ursketet äpple, som ett vrak, en urvriden trasa... Blir väl så när spänningarna släpper.
Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

24 november 2014 13:36

Min läkare brukar också jobba hemifrån genom att läsa och skaffa information. Det hade hon gjort när jag behövde ett intyg om yogan :) Men det är ju ändå konstigt att vissa läkare inte gör som äldre? kollegor och litar på deras kompetens att skriva ut medicin utan gör som den själv tror på. Men man är rätt liten emot en läkare tyvärr. Men nu slipper du i alla fall oroa dig och får dina ampuller. MÅ gott

Pisan

24 november 2014 16:39

Är man chef för 2 vårdcentraler så lär man nog få ta med mejlen både hit och dit för att få tiden att räcka till... Undrar också varför de inte litar på de äldre kollegornas kompetens, det är ett stort frågetecken för mig. Jag är i a f väldigt lättad nu och det är huvudsaken. Kraaaam! ♥

 
Vicki

Vicki

24 november 2014 19:27

Inne och gör ett litet tassavtryck efter jag varit och kikat i din blogg.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

25 november 2014 09:48

Du är så välkommen så! Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

25 november 2014 20:26

Hej igen!

Är det ok att jag länkar till din blogg?

Ha det bra, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

26 november 2014 07:23

Klart du kan länka. Jag länkar till dig med då :-) Kram! ♥

 
mickis

mickis

25 november 2014 21:00

Vad bra att det löste sig!
Gott att gamla doktorn tog tag i detta.
Lite löjligt att man inte kan tänka sig skriva ut b.12 det är ju vitaminer... Men menläkare "tror" inte heller på detta tyvärr... Men tror nog jag kan övertala honom om det blir nödvändigt...

Nu kan du ju slappna av när det gäller detta iaf :-)
Äha en fin kväll!
Kram 💜

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

26 november 2014 07:24

Löjligt är bara förnamnet tycker jag. Det är jätteskönt att jag inte behöver tänka mer på detta. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards