Direktlänk till inlägg 10 december 2014

Är som en prickigkorv

Av Pisan - 10 december 2014 11:43

 


Nu är jag hemma igen. Jösses vad segt det var i morse, gick upp vid 6-tiden. Somnade nästan på bussen in till stan.... Fick vänta en halvtimme i väntrummet innan jag fick komma in....   Gillar jag inte. Besöket gick bra. Fläcken som det hela handlade om är än så länge ofarlig. Man tog inte bort den. Men jag måste hålla koll på den, ändras den så skall jag tillbaka. Och så fotograferade man den, för att ha nåt att jämföra med om den ändrar sig. Hade inga andra suspekta fläckar på kroppen heller, jag är full med pigmenteringar, är som en prickigkorv   Men som sagt inget farligt.

Vilket väder jag gick ut i i morse, jösses vad det blåste och regnade (gör det fortfarande). Var ju som en dränkt katt när jag kom fram till bussterminalen här i byn (tar c:a 3-4 min att gå dit) trots regnjacka och paraply. Vantarna blev genomblöta och värmde inte speciellt mycket så jag var iskall när jag kom fram till hudkliniken. Och när jag kom hem blev det varmt gott jul-te och tända ljus och frukost (och raggsockor). Kan inte äta tidigt på morgonen så jag sparade frukosten tills jag kom hem.


Nu skall jag vila lite, lägga mig i soffan, kanske blir det en liten lur. Sen har jag tänkt att baka bröd.


Ha en finfin onsdag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

10 december 2014 14:18

Fy - stackare som fick ut i detta otrevliga väder. Det riktigt morrade i luften i natt av vinden. och regnet smattrade rejält men var rätt ok när jag åkte till vc och sen även till jobbet men man får passa på mellan skurarna när jag ska hem från jobbet. Just nu ser jag ju tom blå himmel och sol. Prickig - det är jag också - massvis. Tur att det inte var något och att man också fotar så man ser ev skillnad om man behöver -det kanske man skulle göra på sig själv på ryggen. Må gott

Pisan

10 december 2014 14:27

Nu skiner solen här!! Gött med lite ljus. Hoppas du kan åka hem medans det är blå himmel. Ja, det vore nog inte så dumt att fota sin rygg, med några års mellanrum och själv jämföra för att se om nått nytt tillkommit. Ha det gott du med! Kraaaam! ♥

 
Ingen bild

Lena S

10 december 2014 15:36

Va skönt att det inte var nåt.
Här är också ruggit väder. Det har inte varit ljust på hela dagen.
Vad blev det för bröd?
Kram

Pisan

10 december 2014 18:12

Ja, jätteskönt. Men jag måste hålla koll på den och jag skall helst inte sola. Solen kikade fram en liten stund i eftermiddags men nu regnar det igen. Det blev vörtfrallor idag igen :-) I morgon blir det nog "vanligt" bröd. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards