Direktlänk till inlägg 15 december 2014

Riktigt läskigt

Av Pisan - 15 december 2014 12:39


God middag! Här sitter jag med min brunch. Har tagit en rejäl sovmorgon, det behövdes. Även om jag sover gott hos älsklingen så blir det mindre timmar än jag behöver. Har en stoooort sömnbehov.  I lördags var vi uppe extremt tidigt, halv 7. Ville se lussefirandet på tv. Hade jag varit hemma och själv så hade jag gått och lagt mig igen efteråt och sovit några timmar till. Och så var vi uppe till sent på kvällen/natten också, kollade på mer True Bloodavsnitt.

Har haft en jättemysig helg och nu ses vi inte förrän på juldagen då han kommer hit.

Vilket snöoväder vi hamnade i i fredagskväll när vi åkte från Tranemo (där älsklingen hämtar mig), man såg inte vägen framför sig. Det kändes som att vi aldrig kom fram, det gick hemskt långsamt. Riktigt läskigt.


Lillungen kom precis hem. Hon är ledig i em, hon har redan fixat praktikplats vilket man skulle jobba med idag på em. Hon skall jobba i en klädbutik på ett köpcenter utanför stan i januari/februari.


Har ont i magen, den har krånglat hela helgen. Vad trött jag är på det   Och så värker benen och fötterna som f-n. Men det blåser rejält ute och då brukar jag ha extra ont. Nu skall jag gå och lägga mig i soffan en stund.

Även den här måndagen kommer adventsljusstaken här i min blogg, missade ju igår med:


 


Hoppas du har en fin måndag!   


 

 
 
Vicki

Vicki

15 december 2014 13:14

Låter som en härlig och mysig helg !!

Bor ni långt i från varandra ?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

15 december 2014 17:13

Det är 12 mil mellan oss. Ha det gott du med! Kram! ♥

 
Oslofru

Oslofru

15 december 2014 13:22

Hej :) Tänkte bara titta in och önska dig en fin start på veckan! :) kramar

http://www.oslofru.com

Pisan

15 december 2014 17:12

Hej! Tack detsamma! Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

15 december 2014 14:33

Att åka bil i snöoväder är inte kul, har många såna minnen av att åka i gåfart för att man inte ser något. Men så är jag ju från norrland också :D men en gång åkte vi härifrån och upp innan jul och det var inte kul. Dottern var född på sommaren det året och det tog otroligt lång tid. Och man kan ju undra varför en del ens kör om och lite längre fram låg samma bil i diket och vi hade bilen full och ingen möjlighet att ta med folk där mitt i urskogen långt från något samhälle. Stockholmare var det också. Bättre att ta det lugnt och komma fram. Och jag förstår att sömnen inte kommer som första prio när man har annat mys för sig ;) men det kan det ju vara värt. Må gott

Pisan

15 december 2014 17:12

Ja, det är det värt :-) Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

15 december 2014 23:02

Mysigt med en goer MYShelg med massa filmtittande, jag älskar film så vi brukar också titta en del,, eller Göran tittar och jag sover såå gött.. :-)

Oppsidoppsi,, vi har inte ens tänt något 3:e adventsljus... har ju på tre olika ställen i vårt hem, inget är tänt.. *Hmm..*
Så blir det, när jag tillbringar mestadelen av tiden i sängen.

Ha det bäst.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

16 december 2014 10:54

Jag har bara adventsljusstaken här inne i bloggen, har ingen riktig i år, har en massa andra ljus så det fick räcka så tyckte jag.
Ja, vi gillar verkligen film, nu är det ju en serie vi kollar på, det gör vi ibland men mest blir det ju film. Vi går gärna på bio också. Nu var det ett tag sen men det blir på nyårsafton, då skall vi se Hobbitfilmen. Jag låg i stort sett hela dagen igår, var bara uppe en stund på förmiddagen. Kraaam! ♥

 
wiper

wiper

16 december 2014 09:57

Härligt med sovmorgon och jag förstår att du sover bra med din kille, man blir trygg av att ha nån vid sin sida. Skönt att ni kan träffas lite i jul i alla fall.

Vad roligt att lillflickan har fått praktik och kul att arbeta i butik. Det gjorde jag också både klädbutik och skobutik, det glömmer jag aldrig.

Jag hade besvär med magen sen jag var barn men efter galloperationen är jag mycket bättre än om inte helt bra.

Sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

16 december 2014 10:56

Vi ses nästan hela julen, utom julafton då. I år ska vi vara hemma, jag och tjejerna, på julafton och det tycker vi är jätteskönt. Vi har alltid fått åka iväg alla andra jular, stress, stress och stress med tider att passa. Ska bli sååååå gott att slippa det. Sköt om dig du med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards