Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Glömde ju

Av Pisan - 22 december 2014 08:41

 


Ja, jag glömde ju adventsljusstaken i gårdagens inlägg    Så här är den, tredje måndagen på raken   Virrhjärnan jag....


Ser ni! Jag är uppe så här tidigt, det hör inte till vanligheterna numera. Har sovit jättelänge de senaste dagarna. Idag var det grävmaskinen som väckte mig igen, man har rivit fotbollsklubbens gamla baracker utanför mitt rumsfönster nu i 2 veckor och nu håller maskinen på att plocka upp all bråte och lägga i olika containrar, det låter kan jag säga, och känns. Hela huset vibrerar när grävmaskinen kör fram och tillbaka.


Idag har jag jul-te i temuggen. Gott. Har tänt ljus och lyssnar på julmusik på Spotify, myyyyysigt   

Idag skall jag koka julskinkan. Det var svårt att hitta en sån skinka som man ska koka själv, jag var väl lite sent ute kan jag tro - det är jag för det mesta numera tycker jag. Det var mest färdigkokta skinkor i affären, hur många som helst.

Ungarna skall till sin farmor i eftermiddag, om jag orkar skall jag baka bröd då. Men bara om jag orkar. Annars skiter jag i det. 


Ha en finfin måndag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

22 december 2014 10:56

Tänkte nyss när jag var ute och såg olika bilar från företag - ja just ja - folk jobbar ju idag också - alla har inte möjlighet att vara ledig. Därför kändes det extra skönt att själv vara ledig. Ska också iväg och titta på skinka - en rå sådan också som jag ska ungsbaka och det är en djungel av skinkor därute numera. Sen vill jag vänta så länge som möjligt med sent best före. Tittade på skinkor igår i en butik och där fanns det mängd olika dagar en gick ut den 25:e - ja det vill jag inta ha. Må gott i julstöket.

Pisan

22 december 2014 11:15

Precis, det är ju en helt vanlig arbetsdag egentligen, men det tänker man inte på när man inte jobbar och ungarna har lov :-)
Har bestämt mig för att inte baka bröd idag, är just nu urless på mitt egna bröd och vill ha rostbröd, så det skall jag köpa idag, + julgodisingredienser. Smaskens! Kram! ♥

 
wiper

wiper

22 december 2014 16:57

Vad härligt att du fått sova så bra det betyder mycket. Fast ingen höjdare med grävmaskinen. Vi gör bara det vi orkar och tar paus emellan ;) det är mysigare om man kan ta det lugnt över julen och inte vräka på.

Vi blir bara 4 st och har uteslutit vissa födoämnen. Vi hade så kul förra året.

God Jul och Gott Nytt År till dig och din familj från oss båda

Julkram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

22 december 2014 18:40

Önskar er detsamma! Hoppas allt går bra med resan och så. Pausa, det gör jag hela tiden känns det som, allt tar ju sån jäkla tid! Det är ett stort stressmoment tycker jag. Jag MÅSTE ju pausa ofta för annars orkar jag inte alls men det är ju så mycket jag vill göra... I "normal" takt och inte som det är nu :-(
Kraaam! ♥

 
Vicki

Vicki

23 december 2014 08:49

Hur gamla är dina barn ?? Härligt när de åker iväg ibland och hälsar på farmor/farfar och mormor/morfar.

Ska du fira julafton hemma?

Önskar dig en God Jul

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

23 december 2014 11:17

Mina tjejer är 16 och 18 nu. Ja, vi 3 firar julafton hemma själva i år. På juldagen kommer min älskling hit från Småland och stannar några dagar innan han skall jobba igen och på annandagen skall vi hem till mina föräldrar och fira jul med dem. Önskar dig en god jul också! Hoppas det blir en riktigt fin jul! Kraaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards