Direktlänk till inlägg 31 december 2014

Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Av Pisan - 31 december 2014 08:47

 


God morgon! Här sitter jag, jättetidigt för att vara mig. Dricker te och lyssnar på en radiokanal som spelar musik från förr. Jag blev alltså hemma. Älsklingen kommer hit istället. Ibland blir det ju inte som man tänkt sig.... Nu går vi på bio idag istället, jag har bokat biljetter till Hobbitfilmen kl 15. Den hade vi tänkt se i helgen som var men det gick inte att få tag på biljetter och då tänkte vi att vi väntar ett tag med att se den. Men nu blir det ju idag istället.


Och ikväll har vi tänkt äta anka, med apelsinsås och rotfruktschips. Blir nog gott. Vi har aldrig tillagat anka förr, vare sig jag eller älsklingen. Ankbröst är det vi skall äta, inte hel anka. Älsklingen lagade till den i ugnen igår så vi gör såsen sen och så värmer vi ankbrösten. Spännande med en helt ny rätt, som ingen av oss smakat förr. Till efterrätt hade vi tänkt oss banana split. Mums!   


Här höll ungar på att smälla smällare hela dagen igår. Vad är det som är så förbaskat roligt med det? Stackars alla hundar, och även andra djur, som blir så rädda av allt smällande. Kan de inte förbjuda skiten. Smällare och fyrverkerier är ju en jättestor miljöförstörare så det borde väl inte vara så svårt att förbjuda det. 


Nu blir det frukost! Gott nytt år på er, igen...    

 
 
Ingen bild

Monachos

31 december 2014 09:32

Det löste sig till det bästa! Spännande med ny maträtt. Gott Slut och Gott Nytt år.

Pisan

31 december 2014 09:38

Tack detsamma vännen! Kram! ♥

 
Mickis

Mickis

31 december 2014 10:02

vad BRA att älsklingen kommer till dig istället :-)
Glad för er skull!
Vad roligt med bio :-)
Anka har jag aldrig ätit men däremot and. Det gillade jag ej... Hoppas det smakar..
Ha en mysig nyårsafton
Gott nytt år!
Kram ❤️❤️❤️

http://meramickis.blohspot.se

Pisan

1 januari 2015 18:20

Ankan var god, apelsinsåsen vi hade till var jättegod, det funkade verkligen tillsammans. Kraaaam! ♥

 
Ingen bild

Lena S

31 december 2014 10:21

Gott Nytt År!
Kram <3

Pisan

1 januari 2015 18:19

Gott nytt år! Hoppas du hade en fin nyårsafton! Kraaaam! ♥

 
Vicki

Vicki

1 januari 2015 21:09

Hur var filmen? Hade tänkt vi skulle gå och se den en dag i helgen.

God fortsättning, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

2 januari 2015 10:14

Filmen var jättebra! Vill se den en gång till :-) Kraaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards