Alla inlägg den 3 januari 2015

Av Pisan - 3 januari 2015 10:20

                                          


Lördag. Hela dagen. Här sitter jag med min temugg. Har ont i huvudet. Och på en massa andra ställen   Som vanligt med andra ord. Det blåser fortfarande som sjutton. Det har det gjort i 1,5 dygn nu. Det pratades om en Svea som svept över vårt land. Här har hon stannat kvar tror jag. Jag mår oftast som sämst när det blåser, när det är blåst på gång eller när det är snö på gång. Veckovill är jag också. Igår kändes det som tisdag tyckte jag. Jag var på vc och fick min vanliga spruta, det var ju fredag. Men jag trodde hela dagen att det var tisdag.


Det blev ju lite ändrade planer på nyår här. Några timmar innan jag skulle ge mig iväg till älsklingen så ringde lilltrollets kompis som skulle komma hit, hon hade feber..... Jag kunde ju inte lämna mitt lilltroll helt ensam på nyår så jag packade upp min väska igen. Och så bokade jag biobiljetter åt mig och älsklingen till på dagen på nyårsafton, pratade med honom först naturligtvis och han tyckte det var ok att åka hit. Så vi såg Hobbitfilmen vi gått och längtat efter att få se ett tag nu, den var JÄTTEBRA! Vill se den igen   Och nu är det slut på den sagan, det blir inga fler filmer, sagan kom ju till sitt slut. Känns tomt. Tycker att han, Peter Jackson, kan göra ännu en film av någon av Tolkiens sagor, det finns ju många och han är ju jäkligt bra på att göra filmer av dem.


 


På nyårsaftonens morgon mådde lilltrollets kompis bättre och hon kom hit. Så hon var med och firade nyår med oss. Tjejerna åt dock sin egen middag, de åt innan vi kom hem från bion, de åt pizza. De var inte alls intresserade utav ankbröst   


När vi kom hem från stan så fixade vi till vår middag, vi gjorde såsen, apelsinsås. Och så värmde vi palsternacks- och morotsstrips och rösti i ugnen. Själva ankan hade ju älsklingen fixat innan så den värmde vi också. Det blev SMASKENS!   Och till efterrätt blev det banana split. Det ville dock tjejerna också ha   


Nu hade jag ju kunnat åka iväg ändå, men det var det ju ingen som visste dagen innan. När man har 12 mil mellan varandra så måste man ju ha lite framförhållning, man kan inte sticka iväg direkt sådär, speciellt inte jag som inte har bil. Det är inte många bussar mot Borås som stannar här i Landvetter, de flesta svischar förbi på motorvägen bara, det är bara några turer per dag som stannar här. Och det är jättedumma tider, en går vid 8 på morgonen och nästa går inte förrän på eftermiddagen på helgerna. Men som tur är så har älsklingen bil så nu löste det ju sig ändå. Men nästa helg! Då! Då skall jag åka till min älskling   


Nu har jag varit uppe en stund men huvudvärken har inte gett med sig så jag får nog ta ett par piller. Trodde jag skulle slippa det. För sen jag började med morfinplåstren så brukar det räcka med att jag går upp när jag har sån huvudvärk när jag vaknar, men ibland räcker inte det. Och så verkar det vara idag.


Idag skall ungarna gå på bio så jag blir själv hemma några timmar. Har nästan glömt hur det är, det känns som lovet varit i flera veckor   Men på torsdag börjar ungarna skolan igen, tror jag. 


Hoppas du får en fin lördag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards