Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Pisan - 8 januari 2015 12:31

 


Ja, snart är det fredag. Fast det känns som måndag idag. Ungarna började skolan idag. Den lilla är redan hemma igen. Hon börjar sin praktik på måndag och fram till dess är hon ledig. Så det blir en extra lovdag i morgon. Hon skall praktisera i en Vero Moda-butik. Hon älskar ju kläder så det blir perfekt för henne. 

Det är segt idag med. Precis som det varit ett tag nu. Läste vad jag skrev i bloggen för ett år sen, den gamla bloggen, och jag hade lika gärna kunnat skriva det inlägget idag. Mår precis som då. Jag mår helt enkelt extra pissigt på årets mörka del, precis som många andra. Men igår fick jag energi en stund, fråga mig inte varifrån den kom för jag har ingen aning. Så jag satte igång att ta bort julen här hemma och damma lite och dammsuga. Nu är bara julgranen och stjärnorna i fönstren kvar och julgranen får ungarna ta att plocka ner och undan. Jag skall bara städa toan idag sen så har jag det riktigt städat här hemma   Jämfört med hur det brukar vara. Kan hända jag ber lilltrollet att ta toan för jag är hemskt trött idag och har så jäkla ont i benen. Sitter med fötterna på Cirka nu, det är jätteskönt. Kör nog lite extra med henne idag tror jag, det blir i a f mer än den vanliga halvtimmen.


Jag blir så trött på mig själv med det här med stress. Har ju gått och stressat upp mig över det här med att städa ut julen. Varför då? Helt sjukt ju. Jag BEHÖVER ju inte stressa upp mig över sånt, brukar inte göra det heller, varför det blev så nu vet jag inte. Kanske för att jag så gärna VILL orka städa och göra fint här hemma. Jag går ju hemma hela dagarna, hela tiden i stort sett så det är väl inte konstigt att jag vill ha städat och fint omkring mig. Klart att det egentligen är viktigare för mig att dammsuga och så här hemma då, jämfört med vad det är för barnen som inte är hemma hela tiden, speciellt inte storasyster som ALDRIG är hemma i stort sett. Hon skiter väl i om det ligger lite skit på golven, hon tänker ju på helt andra saker. Men bara för det betyder det ju inte att hon slipper undan att hjälpa till här hemma. Det gör hon inte. Men det är det att jag HATAR att tjata. Jag vill att hon själv skall se att det behövs städas eller vad det nu gäller och ta tag i det. Hon ser ju att jag mår dåligt, ligger jag i soffan hela dagen och knappt kan ta mig framåt när jag rest mig upp så borde hon ju själv fatta att jag inte kan göra mycket. Jag tycker inte att jag skall behöva säga nåt. Men det funkar väl inte så med tonåringar antar jag....


Ja, det var mina små problem det. Annat är det när man går in på dagstidningarna på nätet idag. Terror, terror och terror. Det är ju fruktansvärt det som hänt och händer i Frankrike. Hur kunde världen bli sån här???? Är det religionen som ställt till det så? Jag blir i a f rädd, som sjutton. Är det det vi har fostrat våra barn till? En sådan här värld? Skrämmande är bara förnamnet. Känner mig dum som håller på och går på om mina små städbekymmer. Jag har det ju jättebra egentligen och borde skämmas som gnäller.


Nu skall jag strax förflytta mig, skall inta liggläge för att få upp benen i högläge, det gillar de bäst.


Ha en finfin torsdag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards