Alla inlägg den 15 januari 2015

Av Pisan - 15 januari 2015 12:41

 


Tulpanens dag idag! Jag måste masa mig iväg till apoteket så jag kan lika gärna masa mig in i mataffären också och då kan jag köpa mig årets första bukett att ha på köksbordet. Men jag köper nog vita om det finns. Tycker de är så fina   Lila är också fina, de har jag gärna i vardagsrummet i så fall. Till köket kan jag tänka mig rosa också, och gula till påsk. 


Jag sitter här med en mugg te, Osteria-te, köpte jag i somras på Falbygdens Ost, Osteria kallar de sin butik. Det är jättegott. Det börjar sina i teförrådet nu så jag får köpa hem lite nytt, det är kul med lite andra sorter än de som finns i mataffären. Skall gå till vår lokala grönsakshandlare, hon har löste också.


Magen krånglar fortfarande. Men nu har jag uteslutit att det kanske är nåt jag äter som inte är bra. Har kommit fram till att det inte spelar någon roll alls vad jag stoppar i mig. Så det är diabetestabletterna som ställer till det. I morse orkade jag inte gå upp tidigt för att ringa diabetessköterskan, det bara inte gick, jag var så fruktansvärt trött. Sov till klockan nästan var 12. Får se om jag orkar upp tidigt i morgon istället. 


Just nu snöar det här, och blåser. Känns inte kul att behöva gå ut men jag måste.


Ha en finfin torsdag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards