Direktlänk till inlägg 28 januari 2015

Är ju alltid nåt...

Av Pisan - 28 januari 2015 14:02

 

Såhär ser det ut här just nu. Jag sitter vid köksbordet med en mugg kaffe och ute är det gråväder med halv storm och regn. Och jag måste ut i skiten. VILL INTE! Men som sagt; jag måste för kylen är nästan tom... Hade behövt handla mer på Netto igår än vad som blev handlat, men jag hade inte inköpslistan med mig för jag trodde inte jag skulle till nån mataffär. All snö som kom i helgen (eller när det nu var) är borta.

Jag har fortfarande inte fått ändan ur vagnen för att ta ner julstjärnan i köksfönstret och på balkongen står det fortfarande en liten gran och en tomte. Måste få gjort detta idag. Stjärnan måste ner i a f, ute får det nog blåsa klart först innan jag börjar greja där ute.


Skrev ju häromdagen att jag är i en Abba-period, jag bara lyssnar på Abba. Det är samma nu, kör fortfarande på med Abba. Och Spotify är världens bästa uppfinning! 



Har inget roligt att skriva, det har inte hänt nåt kul här. Det är samma som vanligt här; värk, värk och mer värk och lite andra krämpor.... Men huvudvärken är borta. Är ju alltid nåt....


Tjingeling!     


 

 
 
Ingen bild

Monachos

28 januari 2015 15:09

Vi har ljusstakarna kvar i fönstren på jobbet och får dagliga pikar att det är dags men vi har sagt - januari ut :D så på fredag innan jag går hem får jag ta bort dom. Vädret - ja det har börjat blåsa och det känns i kroppen - så urbota trist och deprimerande. Men vad kan man göra - inte nått tyvärr. Men vi kan ju önska och hoppas på sol och vår. Må Gott

Pisan

28 januari 2015 15:13

Precis, vad kan man göra? Jag längtar så det skriker efter våren. Vad härligt med knoppar och blader och fågelkvitter. Ett vårskrik kanske blir på sin plats i år :-D Kramisar! ♥

 
Mickis

Mickis

28 januari 2015 22:12

ja fyyyyy sjutton vilket skitväder vi har haft idag pisseregn o blåst fyyyyyyy :-(
Jag har oxå handlat ikväll i övrigt har vi tillbringat 2,5h på ortopeden.. Härligt med noggranna läkare :-)
Hoppas du har haft en bra dag trots regn o rusk :-)
Kram ❤️

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

29 januari 2015 13:07

Här hade det kommit snö inatt såg jag när jag gick upp. Det blåser fortfarande som sjutton men det är uppehåll just nu. Skönt, hoppas det håller i sig när jag måste ut. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards