Alla inlägg den 30 januari 2015

Av Pisan - 30 januari 2015 10:56

 


God morgon! Idag vaknade jag tidigt, Emma väckte mig vid nio, hon sa: "Mamma, du kan nog inte åka idag. Det har kommit gööörmycket snö". "Det är ingen fara, jag skall ju inte åka än på ett tag". Men då hade jag inte gått upp och tittat ut än.


   


Så här ser det ut här nu. Skulle jag ge mig iväg nu på förmiddagen så hade det nog inneburit en hel del förseningar men jag skall ju inte iväg förrän i eftermiddag. Tror nog att man fått undan den mesta snön på vägarna tills dess. Men det skall börja snöa i eftermiddag/kväll igen, speciellt i de regionerna jag skall resa genom/till. Men jag tror nog att jag kommer fram, möjligtvis blir det lite förseningar. Jag SKA iväg, spelar ingen roll om det snöar....   Lite snö tål väl vägarna? Herregud, vi bor ju i Norden, och här snöar det. Nu har det slutat snöa och det klarnar upp, det är jättevackert, och ljust. Det är annat det än det ständiga gråa man fått stå ut med hittills i vinter. Nu får vi hålla tummarna för att detta får ligga kvar ett tag och inte slaska bort på en gång.


 

Här är ugglemagneten som jag fick häromdagen, visst är den söt?   Inte världens bästa skärpa på bilden precis, är tagen med darrig hand med mobilen, jag är darrig jämt numera.... Det är ME:n som är ansvarig för det har jag kommit fram till.


Och igår tappade jag nästan hakan när posten kom. Ett paket till mig till!!!! Med ännu en uggla!! Ett best friendshalsband, och fina armband som min älskade vän Nini gjort:


 

  

Är rörd över att ha så fina vänner som tänker på mig. Ni är så fina!! Puss på er!     


Nu skall jag fixa frukost, är hungrig. Ska höra med lillungen om hon också vill ha frukost, hon är hemma idag, fredagar är annars skoldag för henne nu under praktiken men det är idrottsdag idag och hon är helt slut efter 4 arbetsdagar, finns inte en chans att hon orkar med nån idrottsaktivitet idag i flera timmar. Så hon är hemma och vilar sig.


Ha nu en fin helg, med eller utan snö! Kram på er!     


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards