Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Pisan - 2 februari 2015 12:40

 


Hallojsan på er! Här sitter jag med världens   

Inget roligt alls   Vaknade med den i morse när jag väckte storasyster, hon skulle upp halv 6. Idag är nämligen den stora dagen för henne. Dagen då hon med några skolkamrater och lärare åker till Fuerteventura 1 vecka. Man har samarbete med en skola där. Så min lilla unge skall bo hos en främmande familj i en hel vecka och det värsta av allt: prata enbart engelska i en hel vecka!    Gissa om hon varit nervös..... Lilla gumman. Men snart är de framme och det tar nog inte lång tid innan nervositeten har lagt sig   Det är första gången hon åker utomlands utan föräldrar. Skall bli så kul att höra från henne sen, höra hur familjen är o s v. Så vi 2 som är kvar här hemma kommer njuta av lugnet och ron som följer efter att familjens lilla drama queen är bortrest   


Om 1,5 timme skall jag på mammografi   Den här gången behöver jag inte åka iväg för att få det gjort, det står en mammografibuss en liten bit härifrån, tar bara ett par minuter att gå dit. Det är en jäkla tur att vi har det här systemet med mammografi som vi har, det har räddat livet på många kvinnor.


Jag kom iväg som jag skulle i fredags eftermiddag. Vägarna var rena från snö och det snöade inte under den tiden jag var ute och åkte. Men vi har fått betydligt mycket mer snö här än vad man fått där i Småland där jag varit. Här snöar det just nu, samtidigt som solen lyser.... Knasigt värre. Det har snöat i natt också, men idag är det minusgrader, igår var det plusgrader på dagen. Men när jag kom hem vid 18-tiden var det flera minus och skitkallt, vinden gör ju att det blir så råkallt här i den västra delen av landet.

Har haft en mysig helg som dock tog en lite tråkig vändning natten till söndag. Vi hade ätit lite rökta räkor på lördagskvällen och på natten blev älsklingen dålig och fick kräkas och ha sig.... Det var inte mycket liv i honom igår och tyvärr är det så att jag inte kan åka kommunalt från honom till Borås där jag tar bussen hem hit till Landvetter. Så han fick ju köra mig ändå, matt och eländig.... Han är dock på jobbet idag men är fortfarande matt och hängig.


Nej, nu får jag sluta svamla, måste göra mig klar för att ge mig iväg på mammografin. Ha en finfin måndag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards