Alla inlägg den 22 februari 2015

Av Pisan - 22 februari 2015 13:14

 


Här har vi en riktigt härlig söndag! Solen SKINER!!!!  Helt underbart. Det är stor skillnad på hur jag mår när det är sådant här härligt väder. Har ju mått skit i stort sett hela veckan, det har bara varit gråväder och blåst och jag mår verkligen inte bra av det. Så idag har jag lite energi och även lust till att greja lite här hemma. Har ett projekt som jag velat göra länge nu men inte haft ork till. Flytta över saker från en bokhylla till en annan, cd-skivor till där det står böcker nu, de skall få byta plats med varandra så att jag lättare kommer åt mina cd´s. Vi får väl hoppas jag orkar. Först skall jag skriva klart här och dricka upp obo´ykaffet som är jättehett just nu. Får vänta lite, det blev fruktansvärt hett.


Jag hittade inget nyttigt gott till mellon igår, det fick bli lite naturgodis, nötter och sånt med yoghurt och/eller choklad. Mums! Och saltsockrade mandlar, de är ju så himla goda! Tycker Andreas Weise var bra, hans låt var hemskt lik Robbie Williams musik men det gör inget för jag gillar hans musik också   Och hon tjejen, Isa, var bra också tycker jag. Nästa vecka lär det väl bli Måns Zelmerlöw som går vidare i a f.


Var så fruktansvärt trött igår kväll efter mellon, var bara uppe en halvtimme efter att den slutat, sen gick jag och lade mig. Låg i o f s en liten stund innan jag somnade, men det gjorde inget, jag lyssnade på min favorit-cd för tillfället   Abbas Arrival. Har fastnat totalt i Abba, kör dem hela tiden. Nu också. Har gjort mig en spellista på Spotify med mina favoritalbum med dem   


Igår satt jag en del med datorn också, kollade in utflyktsmål i Spanien, i Alicantetrakten för det är dit jag skall i maj. Har du varit där? Har du några tips på sevärdheter så får du hemskt gärna skriva en kommentar och berätta   

Nu skiner solen in i mitt kök och man ser hur skitiga fönstren är, tror att det är rekord i skitighet såhär års, de har nog aldrig varit såhär skitiga, det har ju blåst storm ovanligt många gånger. 

Köpte rödgula tulpaner igår som jag har här på köksbordet, de är så fina. Lyser upp så fint i mitt vita kök.


Nej, nu ska jag klä mig och sen sätta igång med mitt lilla bokhylleprojekt. 

Ha en finfin söndag goa läsare!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards