Alla inlägg den 29 mars 2015

Av Pisan - 29 mars 2015 14:04

                                       


Halloj! Det är söndag och jag har sovit lääääänge, ändringen av klockan har ju gjort sitt att jag ligger efter totalt här nu. Har inte hunnit till frukosten än.... Fick ta en banan så jag kunde ta mina mediciner när jag kom upp, annars blir det ju helt knasigt med dagens medikamenter. Var så himla trött igår kväll, när klockan var 11 var jag dödstrött och kunde inte hålla ögonen öppna, satt och kollade på Hobittfilmen på 4:an. Den skulle hålla på till kl 01, fanns inte en chans att jag skulle orka med det. Jag sover enormt mycket just nu. Antar att jag behöver det. Samtidigt så har jag en helvetisk värk. Värken i benen och fötterna blir inte bättre, det är jättejobbigt. Helst så har jag huvudvärk också så det jävlas lite extra... Så det blir extraextra jävligt   


 


Efter en liten tur till apoteket och mataffären igår em vart jag helt färdig och fick vila när jag kom hem. Sen ställde jag mig och strök gardiner till vardagsrumsfönstren, Emma hjälpte till att hänga upp dem och fixa med stängerna, det orkade jag inte. Sen blev det till att fixa mat till alla hungriga tonåringar, de är 3 st. Lillungen har sedan en tid tillbaka pojkvän och den här helgen har de valt att hänga här hemma hos oss. Vi åt hamburgare och pommes. Efter det blev inte det jag tänkt göra gjort, jag kraschade i soffan, där låg jag till kl 11 när ögonen inte ville hålla sig uppe längre.

Jag hade tänkt byta sängkläder i min säng och ev ta fram lite påsksaker. Får ta det idag istället. Sen när jag ätit frukost, för det har jag ju inte gjort än, fast kl är kvart över 2....


Just nu lyssnar jag väldigt mycket på en 70-talskanal på min squeezebox (internetradio). Den här låten spelades nyss, tycker den är så rolig, "...dina bröst är som svalor som häckar..."  Hi hi!   



I fredags var jag på bio, fast jag egentligen inte orkade. Men min väninna hade redan köpt biljetter, vi bestämde detta i  början på veckan. Och hon kom och hämtade mig och körde mig även hem (Ja, hon är HEMSKT snäll den där människan ) Filmen var bra, Hotel Marigold 2, men jag satt där och hade jätteont i benen och fötterna och ville bara hem.... Och min väninna, hon somnade.... Men jag tycker faktiskt ändå att filmen var bra. Det var bara vi som inte var på topp (hon har också fibro).


Hoppas du har en fin söndag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards