Alla inlägg under mars 2015

Av Pisan - 17 mars 2015 12:38

 

Längtar efter det här just nu. Jättemycket. Men än så länge är det bara små, små gröna skott som skjuter upp ur jorden lite här och där häromkring där jag bor. Fast det är mycket mindre av det än vad det brukar vara för man renoverade ju ett hus här på gården förra året och då rev man även allt som låg framför huset och förstörde och senare tog bort de rabatter som fanns. Så nu ligger det bara sten där och så är det några jordhål som förmodligen skall sätta nya buskar/blomsterlökar och sånt i nu i vår och höst. Så nästa vår får vi hoppas att det blir lite mer av vårblomster här. Träddungen jag har utanför köksfönstret tar ju tid på sig innan det blir grönt och än är det för kallt så där har inte hänt nåt. Det är grått och trist fortfarande. 

Idag skall det enligt prognosen vara soligt här, men det är det inte - inte hela tiden i a f, det är faktiskt mest grått och så lyser solen igenom lite emellanåt, men inte speciellt ofta. Jag hade ju tänkt att sätta mig på bakongen nu mitt på dagen innan jag skall till vc vid 15-tiden.


Utvecklingssamtalet gick bra, hon är så duktig mitt lilltroll   Men det blev ingen tur på stan efter samtalet. Lillungen skulle jobba. Så vi åkte direkt hem. Men i morgon är hon ledig och då tänkte vi åka in till stan så jag kan köpa de där brallorna, om de sitter bra vill säga. Och så blir det väl en fika, mysigt.


Jag har börjat vakna lite tidigare på morgnarna sista veckan. Det är nog ljuset som gör det. Och då blir jag trött tidigare på kvällen och sitter inte uppe till midnatt, himla bra! Jag lägger mig faktiskt tidigare om jag själv får bestämma (vilket fibron för det mesta ser till att man inte får). Har alltid varit en morgonmänniska, tills jag blev sjuk. Då blev sömnen totalt rubbad. Sov alltid gott om nätterna förr, tills jag blev sjuk som sagt.


Ha en finfin tisdag!   


 



Av Pisan - 16 mars 2015 11:20

 


Ja, den är som bortblåst, den går inte att hitta.... 


Nu var det länge sen jag skrev ett "riktigt" inlägg här inne. Jag har inte haft inspiration, till följd av det här med den bortblåsta orken. Och när man inte orkar nåt så gör man inte mycket, det händer alltså inte så mycket här.


Men tjejmiddagen förrförra helgen var trevlig, vi åt tacos och hade trevligt - som vanligt när vi träffas    Och i helgen som var nu har jag varit med älsklingen, han kom i lördags morse. Han är också trött, han orkade inte köra hela vägen hit i fredags kväll, då är det dumt att han åker tycker jag, bättre han går och lägger sig och sover på fredagskvällen då och kommer utvilad på lördagsmorgonen. Vi satt på balkongen i solen (i lä, guuud så varmt och gott det är där då) och så var vi en liten, väldigt liten, sväng på köpcentret Allum i Partille. Vi handlade böcker på bokrean, halva rea-priset! Älsklingen köpte flera böcker, jag köpte en världsatlas och en bok; Min mormor hälsar och säger förlåt av Fredrik Backman. Betalade 84:-   totalt. Det är rea det    På kvällen kollade vi på samma program som de flesta andra; Mello. Och igår innan älsklingen åkte hem igen satt vi ännu en bra stund ute på balkongen. Så nu har vi fått rejält med sol på näsorna, jag har även suttit ute ett par gånger under förra veckan. 

När älsklingen åkte hem var jag jättetrött och gick och lade mig och låg i sängen och halvsov i 3 timmar. Sen blev det tv resten av kvällen. Kollade på Fortitude och sen gick jag och lade mig, somnade direkt och har sovit som en stock. Skönt, för de senaste nätterna innan har jag sovit jättedåligt. 


Nu skall jag äta frukost. Sen blir det en dusch. Skall in till stan i em, det är dags för utvecklingssamtal på lillungens skola. Hade tänkt gå till Indiska på vägen hem sen och köpa ett par byxor jag spanade in i lördags, hoppas de har kvar ett par i min storlek.


Ha en finfin måndag!   


 

Av Pisan - 13 mars 2015 12:16

 

Av Pisan - 10 mars 2015 12:50

 


Det här är jag just nu. Har ingen ork. Inte ens till att blogga. 


Ha så gott!   

Av Pisan - 7 mars 2015 12:51

 


Så vart det lördag. Ikväll kommer tjejgänget hit till mig och vi skall ha tjejmiddag. Jag skall fixa tacos tänkte jag. Smaskens!   


Skulle kolla på sista delen av Shetland igår kväll. Tror ni inte jag somnade?! Jag brukar inte somna i soffan, det händer ytterst sällan. Får väl kolla på play så jag får se hur det hela löste sig. Jag vaknade när det var slut...

Sen har jag sovit som en stock. Har precis fått i mig frukosten. Skall strax klä på mig och gå till affären, glömde ett par saker igår.


Idag blåser det som sjutton här, och så är det grått och våren känns låååångt borta. Men framåt måndag skall det visst bli sol, ser jag fram emot även om jag inte orkar göra så mycket.


Ha en finfin lördag!   


 

Av Pisan - 6 mars 2015 12:21

 

 

 

Av Pisan - 5 mars 2015 12:39

 

Den här bilden passar perfekt just nu. Den beskriver bäst vad jag behöver och gör mest numera: Sover. Jag är så trött och sömnig. Men så brukar det vara såhär års, vårtröttheten har hittat min kropp fast våren ännu inte är här. Får ha det såhär nån månad till skulle jag tro. Det värsta är att det dåliga samvetet gnager i mig, dåligt samvete för att jag inte kommer ut i det fina vädret. Jag borde ha lärt mig att det inte är någon idé. Jag borde släppa det för jag kommer inte ut, det går bara inte för jag har inte ork. Det blir bara när det är nödvändigt, som när jag skall till vc för B12 och handla etc. När jag inte ligger och sover så sover jag till hälften kan man säga för jag är så jäkla trött och kroppen mår inge bra den heller... Men jag tycker att det är såååå gott att ljuset är tillbaka nu, härligt att det inte blir mörkt förrän efter 6 på kvällen och att det är ljust vid 7-tiden på morgonen (om jag nu skulle vara uppe en liten stund vill säga   ) Och så är det härligt att lyssna på fågelkvittret som nu också är här igen. Har öppnat balkongdörren lite här i köket så jag skall höra det, det är så mysigt att höra tycker jag.


Min lilltjej hon har nu jobbat på bageriet här i byn nästan varje dag senaste veckan. Vår frys är knökfull av bröd   Får inte in en endaste brödskiva till. Vet dock inte om hon skall jobba idag, han som äger bageriet han brukar ringa henne på fm, så kanske har han gjort det idag med. Han har i a f bokat in henne hela påsklovet. Det blir nog nån vecka i sommar också skulle jag tro. Storasyster hon håller på och söker jobb, extrajobb och sommarjobb, mest hela tiden, skickar CV:s och lämnar CV:s i butiker och caféer inne i stan. Håll tummarna för att hon får ett jobb snart! Hon tar ju studenten om några månader, 3:e juni närmare bestämt. Alla balklänningar och sånt + mössa är redan fixat, skönt. Det är bara skor kvar tror jag.


Nu skall jag käka frukost. Ha en finfin torsdag!   


Lyssnar jag på just nu   


 



Av Pisan - 3 mars 2015 12:54

     


Hallo! Det är redan tisdag. Dagarna springer iväg. Igår var jag som död nästan. Kom inte ur nattlinnet på hela dagen. Hölll till i soffan mest hela dagen. Har haft en fin helg hos älsklingen. Men såklart så får jag betala för det nu efteråt med hemsk trötthet och värk. Idag skiner solen och det känns lite lättare i a f även om blåsten (det blåser som f-n här) ställer till det med en fruktansvärd värk i ff a benen och fötterna. Skall strax in i duschen, skall till vc vid 3 och få veckans första B12-spruta.


Vi var på loppis i lördags och jag hittade en plåtburk, en likadan hade min mormor när jag växte upp. Jag blev så nostalgisk när jag fick syn på den.  Den var sliten men kostade endast 15 kr så jag köpte den. Var även på second hand i Borås i söndags innan jag tog bussen hemåt. Där hittade jag en helt ny eller väldigt sparsamt använd ljusblå luftig tunika och en sjal samt ett halsband som jag skall slakta. Det består av jättefina rätt stora keramikpärlor. Kommer bli fina grejor utav dem   Loppis och second hand är kul tycker jag   


Vad tyckte ni om mellon i lördags då? Jag gillade Måns bäst, tror nog att han vinner hela skiten nästa vecka   


Ikväll skall jag på Aloe Veraparty hemma hos en gammal arbetskamrat till mig som bor bara en liten bit härifrån. Skall bli jättekul!   


Ha en toppentisdag goa du!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards