Alla inlägg den 1 april 2015

Av Pisan - 1 april 2015 11:24

 


Ja, då vart det april med sitt egna väder, det vet man ju hur det kan bli. 2 meter snö ena dagen och 22 grader varmt dagen därpå.... Typ nåt sånt. Min lillunge är född den 23:e och det året hon föddes hade vi över 1 meter snö på gräsmattan dagen jag åkte in till BB, när vi kom hem ett par dagar senare var det 20 grader varmt....


Idag vaknade jag lite tidigare än vad jag gjort på ett tag nu, men å andra sidan så gick jag och lade mig rätt tidigt igår kväll, var hemskt trött, det tog i o f s ganska lång tid innan jag somnade, vet inte när jag somnade. Har min frukost på gång här nu. Än finns det ganska mycket kvar av valnötsbrödet, det är bara så gott. Lillungen jobbade igår med men då hade hon inget med sig hem. Vet inte om hon skall jobba idag, har inte hört nåt från henne än.


 

Min äldsta dotter tar ju studenten nu i juni, den 3:e (på sin mammas födelsedag  ) och än så länge har inte alla jobbansökningar och utdelade CV:n på stans alla kaféer och butiker inte gett nån utdelning. Så hon tog sig en riktig funderare på det här med vad hon vill göra och bokade in en tid med skolans SYV. Nu har hon sökt in till högskolan, förskolelärarutbildningen vid 3 högskolor i vår region. Håll tummarna nu mina vänner att hon kommer in! 


Igår orkade jag inte gå ut, var hängig hela dagen. Men idag känner jag att jag måste ut och handla lite inför helgen, jag åker till älsklingen i morgon och barnen får klara sig själva tills på lördag då vi åker hit jag och älsklingen. Får ju se till att ungarna har mat och så medans jag är borta. Det blir mest jobb för de båda under påsken visserligen. Lillungen jobbar på bageriet/kafét på lördag medans storasyster jobbar i köket på en skola där en fotbollscups deltagare skall bo, detta inne i stan med början på fredag och sen hela helgen. Har jag skrivit om detta innan? Får en känsla av att jag gjort det..... Ja ja, då får ni höra det en gång till nu då   


Nä, nu får jag sluta svamla, skall äta frukost. Ha en riktigt fin onsdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards