Direktlänk till inlägg 21 april 2015

Grattis!

Av Pisan - 21 april 2015 12:07

  Tittut!    Jag är tillbaka! Det blev ett ganska långt mellanrum mellan det här och det senaste inlägget. Inget jag planerat utan det har bara blivit så, har inte mått så bra. Onsdagen och även torsdagen tog huvudvärken över totalt och jag mådde verkligen dåligt. Sov dåligt med. Och på fredagen var det dags för sprutan på vc och sen iväg till älsklingen på em, det blev lite körigt där. När jag kom hem i söndags mådde jag absolut inte bra. Snorig och hängig som sjutton. Älsklingen blev förkyld under lördagen och i söndags mådde han riktigt risigt. Jag tror inte jag är förkyld - än i a f, utan det är pollenallergin jag känner av, är fortfarande jättesnorig och igår hade jag världens huvudvärk igen... Har med andra ord haft det roligare om man säger så.


Jag har inte så mycket att skriva om, det händer inte så mycket roligt och intressant när man inte mår bra ju. Just nu äter jag frukost och om en stund skall jag in i duschen. Skall gå och handla när lilltrollet kommer hem vid halv 3-tiden. Jag orkar inte handla själv längre. Får så hemskt ont i ryggen, som kramp, när jag bär eller drar på dramaten, det brukar börja redan på väg till affären och att gå där inne i affären själv med kramp i ryggen är ingen höjdare. I fredags fick jag sätta mig ner inne i butiken, de har såna där flärppallar lite här och där - vilket ju är tur för mig! Fick även sätta mig ett par tre gånger på väg hem efter att jag betalt mina varor, först inne i butiken och sen ute. Gissa om jag var svettig och helt slut när jag kom hem... Likadant på väg till bussen sen när jag skulle åka till älsklingen, fick sätta mig på väg till bussen också. Men sen släppte det och jag har inte känt av det förrän igår när jag lagade middag. Hoppas det håller sig borta idag med! Jävla skitrygg!   

Ni ser; jag har inget kul alls att skriva om, det är bara elände om min kropp som blir nerplitat. Usch vad trist! Grattis till dig som läst ända hit! Du har vunnit en brödrost!   


Tack och hej leverpastej!  Ha nu en finfin dag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

21 april 2015 15:21

Ibland behöver man inte ha något roligt att berätta utan man behöver bara få ösa ur sig sitt elände också. Jag klarar mig hyfsat bra att handla själv men tar oftast med mig dottern både för hjälp, sällskap och för att vi båda är intresserad av att handla mat och äta :D sen kör jag bilen ända fram till dörren och så får sonen bära upp det. Är det bara lite så fixar jag det själv men ibland så gör man också mer än vad man borde för man tror att man kan själv när man inte gör det. Vi kommer nog aldrig lära oss eller kanske rättare sagt acceptera fullt ut. Igår kände jag av ryggen också - har ju också Tietzes som bråkar ibland men idag har det släppt men annat bråkar istället. Och förkyld tycker jag varenda människa är. Min chef ringde igår och var jätteförkyld och jag är inte helt pigg än och så pollen på det så man vet ju inte riktigt heller. Men det är varmt och skönt så jag hoppas du kan få njuta av detta på balkongen. Må Gott

Pisan

22 april 2015 09:56

Jo, det är ju roligare om man är två i affären, så har vi också gjort här tidigare, det är på sista tiden som jag verkligen b e h ö v t att någon är med. Precis; vi kommer nog aldrig att lära oss.... Jag kommer aldrig att acceptera helt och hållet att jag blivit sjuk, aldrig. Det tror jag inte någon kan göra. Ja, man hör överallt att folk är förkylda nu. Och det där jäkla pollenet är ett förbaskat aber :-( Jodå, jag hade det gott på balkongen en stund, man behöver ju inte sitta direkt i solen för att njuta av värmen, och så har jag huvudvärk och då vill jag inte sitta med huvudet i solen. Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

22 april 2015 00:06

Dessa jäkla vårförkylningar! :( Älsklingen blev ju sjuk under påskhelgen och än är han inte helt kry, då han fortfarande hostar väldigt mycket. Han lyckades inte smitta mig, men jag känner mig irriterad bakom näsan och det är lite trögt att svälja, samt lite snuvig ibland. Förra våren kände jag något liknande, som om strupen blivit för trång, så jag börjar smått fundera om det kan ha med pollen att göra? Man blir ju så hjälplös när ryggen bråkar. Vilken tur att lillsnurpan hjälper dig.
Egentligen borde älsklingen komma till mig i helgen, men han vill att vi firar min födelsedag i Växjö och inte mig emot, när han säger att jag inte behöver göra något mer än att vara fin. Jag har aldrig varit speciellt road av att fira mina födelsedagar, då det mest bara innebär en massa extra jobb. Men i år slipper jag tydligen extra jobbet, men frågan är om jag fixar det där med att vara fin? ;)
Min vinst, brödrosten kan du ge till någon bättre behövande för jag äter sällan rostat bröd. ;)
Hoppas du slipper undan från de smittsamma förkylnings baskilusker.
Pussar och kramar! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

22 april 2015 09:52

Jag hoppas också på att jag inte blivit smittad. Ja, jag har tur som har mina småtroll, även om jag många gånger får tjata hål i huvet på både dem och mig själv innan det händer nåt när saker behöver göras här hemma.... Så du fyller år vännen :-) Klart du skall bli uppassad då! :-) Grattis i förskott! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

22 april 2015 11:56

Hua, låter alldeles för tufft för dig att handla själv <3

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

23 april 2015 11:11

Ja, det går inte längre. Jag blir ju totalt dränerad på den lilla energi jag har i min usla kropp.... Så det är slut med det nu, tar med mig en unge när jag måste handla numera. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards