Alla inlägg den 4 maj 2015

Av Pisan - 4 maj 2015 12:20

 


Japp, nu är det maj - i en hel månad! Maj är nog årets bästa månad tror jag. Naturligtvis gillar jag sommarmånaderna också men maj är nog bäst.


Det har ju varit långhelg och jag har haft trevligt men kroppen har absolut inte varit med mig. Och natten till fredagen sov jag nästan ingenting, det gick inte att sova. Det kröp liksom i hela kroppen, låg och vände och vred på mig mest hela tiden. Så när det var dags att gå upp, vilket jag fick göra tidigt, så var jag som en zombie. Vi skulle ju ha kalas. Hela dagen var jag som ett vrak och på kvällen var jag sååå trött. Den natten sov jag gott, och även natten efter det. Men igår kväll blev det en repris på torsdagskvällen/natten till fredag, det kröp i hela kroppen, jag höll på att bli galen. Det är ju fullmåne så det kan ju vara det för jag hoppas verkligen det är den och inte nåt nytt som behagat tillkomma till alla andra förbaskade fibro- och ME-symptom.


 


Och idag var jag tvungen att gå upp tidigt också. Skulle med lillungen på astmakoll på barnmottagningen i grannbyn kl 11. Nu är jag helt slut, vill sova. Skall äta lite och sen blir det sängen.


Vi hade ett trevligt kalas trots att jag inte mådde bra. Och på lördagen var jag också seg men vi hade bestämt att vi skulle åka till Freeport, outletbyn i Kungsbacka. Jag och älsklingen hade lovat storasystern att åka dit, lilltrollet hade åkt iväg till sin pojkvän ute i skärgården på fredag kväll. Så jag fick äntligen köpt mig ett par sköna nya skor. Ett par Nike Air Max. 555:- skulle de gå på, det är billigt för såna skor, de är bra mycket dyrare i vanliga sportaffärer. Men när jag kom till kassan kostade de bara halva priset av det! Det var halva priset på alla skor den dagen, eller hela helgen, vet inte riktigt vilket det var. Gissa om jag blev glad   De är i min favoritfärger, lila och turkos. Och dottern hittade lite kläder. Sen vart jag klubbad resten av dagen i stort sett och somnade som en stock på kvällen   


Hoppas du också haft det bra och att du har en fin måndag!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards