Alla inlägg den 14 juni 2015

Av Pisan - 14 juni 2015 12:51

 


Så var det söndag och de senaste dagarna har varit fyllda av händelser i vårt land, hemska händelser och så ett fint bröllop. Har sett delar av bröllopet, såg bl a det fina talet prinsen höll till sin Sofia, då rann tårarna.... Guuud vad fint. Men det fina bröllopet fick ju dela plats med de två hemska händelserna i fredags i media, hua vad hemskt! Stackars, stackars lilla Lisa som blev mördad och vad fruktansvärt det är för hennes familj. Och eftersom de som är anhållna för mordet inte är svenska så får alla våra invandrare stå ut med mera hat   

När jag och äldsta dottern i fredags fick höra om bilexplosionen i Torslanda satte vi hjärtat i halsgropen då vi har både vänner och släkt där ute, så telefonerna gick varma ett tag. En hel familj blev utraderad på ett ögonblick i stort sett, gängrelaterat nu igen... suck...    Vart är vi på väg?


Vi hade i a f det trevligt igår när vi firade vår student hemma hos mor och far, det var bara vi fem men vi hade det trevligt - och gott!         


Vad besviken jag blev i morse när jag gick upp och såg att det inte var blå himmel och sol... Jag som hade planerat att sitta ute på balkongen i solen hela dagen och läsa. Har nämligen lånat 2 böcker av mamma;  Catharina Ingelman-Sundbergs "Kaffe med rån" och "Låna är silver, råna är guld". Den blå himlen är täckt av moln, i o f s så kikar solen fram emellanåt men det blåser också så det är kallt att sitta ute på balkongen. Blir trött på mig själv som litade så på gårdagens väderprognos om dagens väder. Hade väl stått ut med blåsten om det var helt blå himmel, men nu är det ju inte det. Bläää!!!  Men läsa, det skall jag ändå! Och dricka kaffe och ta en kanelbulle till   Ha en finfin söndag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards