Alla inlägg den 24 juni 2015

Av Pisan - 24 juni 2015 10:46

 


Jävla huvudvärk!!! Vaknade med den, precis som jag brukar göra. Har haft rätt mycket huvudvärk den sista tiden. Undrar varför. Det är ju spänningshuvudvärk jag har och jag har inget att oroa mig över just nu, i a f inte nåt stort eller nåt speciellt som skall hända. Tröttsamt det här. Kanske hör huvudvärken ihop med det onda i min högra skuldra? Den har blivit sämre igen ju. Var i stort sett bra i den förra veckan men det kom tillbaka efter Ullaredsvistelsen. Bläääääää!!!  


Läste i min gamla blogg att idag är det exakt 6 år sen jag fick min allra första B12-injektion. Det har blivit måååånga injektioner sen dess, 2 st varje vecka... Men det funkar ju, jag blir ju piggare av det. Minns hur glad jag var när jag upptäckte att jag fick mer energi efter några veckor med sprutor. Och min nya läkare tror inte på det säger han.... Han vet inte var han pratar om. Men jag är glad att min gamla doktor fortsätter skriva ut det åt mig, hon tänker på ett annat sätt, hon tycker att om det funkar för mig så skall jag naturligtvis få det utskrivet. Hon vill att jag skall må bra. Och jag är SÅÅÅÅ TACKSAM!!!!   Tänk att en sån sak som ett vitamin kan göra så mycket på den förlamande tröttheten!


Det är snart 7 år sen jag började blogga, tänk vad tiden går! Helt otroligt. Och flera av er läsare har varit med hela den tiden    


 


Tänkte berätta vilka böcker jag köpte i Ullared i helgen: Karin Brunk Holmqvists "Kranvridarna" och Fredrik Backmans "Britt-Marie var här". Men jag har inte  börjat läsa någon av dem än, håller just nu på att läsa Catharina Ingelman-Sundbergs "Låna är silver, råna är guld". Det är en riktigt rolig bok   Kan jag rekommendera om du inte läst den. Innan den läste jag föregångaren "Kaffe med rån", riktigt rolig den med. På sommaren brukar jag ha bra läsflyt, då stör inte den jobbiga koncentrationssvårigheten. Och så får det ju vara lättsamma böcker, de historiska romaner som jag alltid läste förr är för tungt för mig numera.


Idag får jag besök av en väninna i eftermiddag. Jag hade hoppats på grillväder men som det ser ut just nu så blir det nog inget med det. Det är såååå grått och det blåser rejält. Hoppas det ändrar sig framåt sen eftermiddag.


Nu skall jag frukostera. Ha en finfin onsdag!!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards