Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Tyvärr blev det en fortsättning på det hela

Av Pisan - 7 juli 2015 11:12

  Tittut!   


Mushistorien fortsätter.... Tyvärr blev det en fortsättning på det hela. På kvällen sen så skrämde en liten mus slag på min äldsta dotter, den var i sopbingen under diskbänken när hon skulle slänga nåt. Den knöt vi in i påsen och så gick lilla dottern och hennes pojkvän ut med påsen. Och sen när jag skulle lägga mig såg jag en mus springa fort som attan från vardagsrummet in i klädkammaren. Jag sov inte mycket på natten och så fort det blivit morgon ringde jag Anticimex och fick höra att man inte kunde komma hit förrän den 17:e!!!! Paniiiiikkk!!!   Så jag ringde värdkontoret här och där lovade man att ringa till Anticimex och stöta på och bara nån timme senare ringde en trevlig karl och sade att han snart skulle vara här och ge oss några fällor. Så nu har vi 2 musfällor i köket, en under diskbänken och en på golvet. Igår kväll/inatt har vi inte sett några möss och inte sitter det några i någon av fällorna heller. Men jag hittade en musbajskorv på badrumsgolvet. Så nu bråkar de jäklarna med oss, de finns här men har lärt sig att smyga.... Ja ja, vi får hålla tummarna för att de snart sitter i fällorna. Har i a f sovit hyfsat gott inatt och det är jag glad för.


Så mycket annat har inte hänt här. Jag pärlade lite igår, fixade några armband jag hade sedan innan. Bytte ut några slitna delar och så gjorde jag ett nytt till mig. Och så dammsög jag. Idag skall tvättmaskinen få jobba och jag skall ta en dusch och sen blir det vc och en B12-injektion. Och så får jag nog handla hem lite till kyl och frys.


 


Äntligen försvann den där hemska värmen. Igår morse när jag kom upp kändes det ju helt underbart med svalkande vind som kom in genom balkongdörren. Vädrade i stort sett hela dagen för det var bra uppvärmt här inne. Vardagsrummet, där jag också sover, var som en bastu. Trots att fläkten gått hela natten och balkongdörren varit öppen. Balkongdörren i köket vågar jag inte ha öppet något mer, inte på natten. Det kan vara där som mössen kommit in. Eller så kommer de in i lägenheten via hålen som blir runt rören i skåpet under diskbänken. Inte lätt att veta....


Tjillevippen! Ha en fin tisdag!     



 

Tittut igen!   

 
 
Annelie

Annelie

7 juli 2015 11:34

Jisses,, inte skulle komma först för den 17:e,, ja då hade jag också haft panik.
Jobbigt med "bara" musfällor också.

Hoppas att de små liven behagar att flytta innan dess öde är slut.

Ha det allra bäst.. // KrameliKram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

7 juli 2015 11:39

Ja, jag hoppas också de behagar flytta - NUUU!! :-) Ha det bäst du med! Kram! ♥

 
wiper

wiper

7 juli 2015 13:02

Så jobbigt ni har det. Fattar inte hur dom kan komma in och inte kan man vänta så länge så vad bra att du ringde kontoret och att du fick tag på nån som kom direkt. Ingen höjdare med musbajs och jag förstår att du/ni har svårt att sova i detta. Vi har själva ett problem men kan inte skriva om det i bloggen.

Håller med dig om att det varit alldeles för varmt och det har inte fläktat nåt. Nu har vi drygt 20 grader och det blåser lite

Härlig bild där du tittar fram

Ha nu en fin dag utan möss

kramar Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

7 juli 2015 16:10

Hi hi! :-) Jag skall försöka koppla bort det där med mössen en stund, men det är svårt...
Bilden är från förra sommaren, den är tagen i Gudhem, i ruinen från klosterkyrkan. Det är jättefint där.
Kram till er båda! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards