Alla inlägg den 4 september 2015

Av Pisan - 4 september 2015 10:15

 


God morgon! Nu är det höst. Känner jag klart och tydligt. Därför blev det en sån här höstbild idag   


Här sitter jag, har precis druckit upp teet. Vaknade tidigt alldeles av mig själv idag. Igår väckte klockan mig, jag var tvungen att gå upp i god tid för att hinna duscha innan jag skulle till tandläkaren. Duschen var ett måste, håret var helt fett och jag såg inte klok ut...    Besöket hos tandläkaren gick bra och jag blev 600 kr fattigare, så värre kunde det ju varit. Sen kom den. Den förlamande tröttheten. Men släpade mig iväg till affären vid halv 1-tiden, lilltrollet var med som tur var, hon slutade tidigt igår. Sen blev det sängen, och lite senare flyttade jag mig de få decimetrarna till soffan där jag tillbringade i stort sett resten av dagen och kvällen. I förrgår eftermiddag vart det ännu värre, den tröttheten slog ut mig totalt. Mådde så dåligt och hade så jäkla ont, kunde inte somna förrän vid 2-tiden på natten tack vare den. Kan det vara så att jag känner av att jag inte fått så mycket B12 i mig den senaste tiden? Eller är det äldsta dotterns dåliga mående som jag tagit till mig till min kropp? Jag vet ju att det kan funka så med mig, p g a fibron alltså. Hon har det tufft nu i början på sina högskolestudier, det är ju helt annat än gymnasiet. Hon är den ängsliga typen och jag borde varit förberedd på att hon skulle må dåligt.... Men det går väl över, så fort hon kommit in i det hela och det liksom börjar bli rutin så mår hon ju bättre, det vet jag. Men det hjälper ju inte just nu. Life is hard.


Idag har jag sällskap av lilltrollets stereo här på köksbordet. Jag gick in i hennes rum och tog med mig den ut till köket. Vill lyssna på Runrig på riktigt idag, inte i datorns meshögtalare   När jag känner mig dålig hjälper musiken mig med att komma på bättre humör. Och då speciellt Runrig. Men även annan musik. Vad ni än tror så lyssnar jag faktiskt på annat än Runrig   


Men just nu är det Runrig som gäller och då den här låten:



Får mig verkligen på bättre humör. Just nu skiner solen också så jag mår bättre än på flera dagar. Men det värker i ben och fötter och jag anar redan nu att jag kommer vara rejält trött efter att jag varit iväg och fått min B12-injektion och handlat hem fajitasgrejer till vår fredagsmiddag. Äldsta dottern beställde just det via sms för en liten stund sedan, och det är ju sååå gott   


Vi har ju alla sett på nyheterna på kvällarna vad som händer i Europa just nu, det här med alla flyktingar. Jag önskar så att jag mådde bra och var frisk. Då hade jag velat åka ner och hjälpa till där det är kaos just nu. Varför händer det inget? Varför skall det ta sån tid innan de får hjälp? För det måste de få, vi måste hjälpa till. Jag skänkte lite pengar till Rädda Barnen igår, men jag skulle så hemskt gärna vilja göra nåt mer!! Känner djup frustration just nu p g a detta. Varför måste det vara sånt bråk om hur många flyktingar vi skall ta emot i de olika europeiska länderna? Vi i de rika länderna borde skämmas, klart vi skall hjälpa så många som möjligt, varför skall det vara så förbaskat svårt att enas?   


Nä, nu skall jag sluta svamla, måste fixa till frukost, magen kurrar rejält nu. Ha en finfin fredag och var rädd om dig!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards