Alla inlägg den 5 oktober 2015

Av Pisan - 5 oktober 2015 14:28

 


Så var det måndag igen. Idag är båda ungarna är hemma, lillasyster har studiedag - eller; hennes lärare har studiedag. Och storasyster pluggar ju ofta hemifrån och gör så idag. Jag har inte kommit längre än till köksbordet än.... Blev kvar här efter frukosten. Har kollat runt på nätet efter hyfsat billiga och fina tyger. Hittade ingenting så jag lade ner det hela och nu skriver jag här istället  

Är egentligen på väg in i duschen, men jag är expert på att dra på det hela.... det är ju så jobbigt att duscha nuföriden, när man har fibro och så menar jag. Blir helt slut av det.


Igår var det ju kanelbullens dag och det firade vi med att baka egna sådana. Gott. I lördags sov jag länge,  gjorde inte mycket nytta här hemma mer än att laga mat, stekte kotletter och kokade potatis, och så gjorde jag en brunsås till. Gjorde lite mindre sås än vanligt för det brukar alltid bli en massa över, tror ni inte att då tyckte de andra att det var för lite sås! I-landsproblem, jag vet   


Och så var det ju dags för ett nytt avsnitt av Bron igår kväll. Spännande   Och ikväll är det Ängelby. Just nu finns det en hel del att följa på tv på kvällarna. Jag är väl en av få som faktiskt tittar på tablå-tv, jag gillar inte alls att sitta vid datorn och kolla på film/tv-program, jag vill sitta i soffan och se på tv! Och jag har ännu inte skaffat mig en Chrome Cast eller liknande. Min tv är rätt gammal så det funkar väl inte ändå....


Nu skall jag försöka göra ett ryck och ta mig in i duschen. Ha en finfin måndag och var rädd om dig!   


   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards