Direktlänk till inlägg 20 oktober 2015

Omtumlande

Av Pisan - 20 oktober 2015 10:36

 


God morgon! Här sitter jag med min temugg. Det var ett tag sen nu. Har varit hos älsklingen några dagar, kom hem igår em. Det har varit en omtumlande vecka, minst sagt.... Förra måndagen när jag och älsklingen varit på stan, jag hade köpt vinterskor, och satt på bussen fick älsklingen ett krampanfall. Det hela resulterade i ambulansfärd till Sahlgrenska sjukhuset och akuten där. Det blev snabbt en datorröntgen av hjärnan och det konstaterades att det inte var någon ny hjärnblödning - tack och lov! Men det hela var ju sååå läskigt. När han krampade på bussen fick jag panik. När anfallet var över, det gick rätt fort, trodde jag att han var död. Som tur var så var det en sjuksköterska på bussen och hon tog över helt och hållet och en trevlig man ringde ambulans som senare kom till vårt resecentrum där bussen stannade och alla fick kliva av, chauffören körde inte vidare utan inväntade ambulans, de andra passagerarna fick ta nästa buss. Då kände älsklingen inte igen mig, han hade då kommit till sans, han undrade vem jag var..... Ambulansfärden tillbaka till stan var den längsta biltur jag någonsin åkt. När vi var framme vid sjukhuset var älsklingen som vanligt igen och han kände igen mig igen, vilken lycka!!! Sen tillbringade vi c:a 10 timmar på sjukhuset. Det hela resulterade i remiss till sjukhuset som älsklingen tillhör där i Småland för utredning av kramperna. Han hade ju kramper vid hjärnblödningen i somras. Han har fått tid dit redan den här veckan. Men den här gången kan jag inte vara med. Vi var även på återbesök på rehabmedicin i Jönköping i fredags, det var planerat sen en tid tillbaka. Minst sagt en omtumlande vecka.... Och nu sitter jag här hemma, helt själv. Det känns konstigt nu när vi varit tillsammans i 1,5 vecka.

De senaste dagarna har vi endast tagit det lugnt, kollat på film och promenerat och åkt på cykeltur och igår åkte jag hem. Nu är det tvätt, matlagning m m som gäller igen   Och B12-sprutor. Hoppade över en spruta förra veckan så den här veckan behöver jag verkligen båda två. I eftermiddag är det dags för nummer ett av dem. Men först blir det frukost och sen en dusch.


Ha en finfin tisdag godingar! Tack för era kommentarer! Är så roligt att logga in här och se att man har flera kommentarer som väntar på en     


 

 
 
Ingen bild

Pea

20 oktober 2015 12:22

Fy vad hemskt det måste ha varit. Förstår att du fick panik. Tur att han kände igen dej till slut. Hoppas att det blir bra med honom och att han får hjälp så att det inte händer igen. Ha det bra. Kram ❤️

Pisan

20 oktober 2015 12:32

Det kan hända igen, tyvärr.... Åtminstone innan han får epilepsimedicin, men först skall det utredas. Ha det bra du med vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

20 oktober 2015 12:29

Men fy så läskigt, skönt att det gick bra i alla fall <3

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

20 oktober 2015 12:33

Jo, det blev ju bra till slut, nu hoppas vi bara att det inte händer igen.... Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

20 oktober 2015 13:58

Nämen fy va otäckt men så skönt att det gick bra även om det självklart är jobbigt innan man vet varför och han kan få hjälp för att undvika detta igen. Och tur att det fanns goa hjälpsamma människor på bussen som hjälpte till men paniken du måste känt - kramar!

Pisan

20 oktober 2015 15:32

Det var helt klart det värsta jag varit med om i mitt liv. Jag trodde ju att han dog....
Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

20 oktober 2015 20:04

Fy va jobbigt för er. Vet många som får epilepsi efter stroke säger att medicinen funkar jättebra. Men det är ju förstås jobbigt med ovissheten.
Kramkram 💜

Pisan

21 oktober 2015 11:25

Åh vad skönt att höra att det brukar funka bra med medicinen!!! Tack vännen! ♥ Vi får se vad dr säger i morgon när älsklingen skall träffa honom. Kramisar! ♥

 
bittan

bittan

20 oktober 2015 20:54

Hej! Usch så hemskt att läsa om din kille som hände i bussen och förstår verkligen att du blev rädd, men tur hade du som fick hjälp av människorna på bussen. Vi får hoppas att han snart får veta vad det är och kan få medicin mot detta.
Här är jag ganska bra nu med min värk men då är det min IBS som krånglar i stället. Ja alltid är det något man skall få lida av. Jag tycker inte alls om hösten då mörkret är så jobbigt tycker jag och därför mår jag lite dåligt av detta också och blir lite orolig av mig och har inte lust med någonting just nu. Men idag har jag varit lite på kyrkornas secondhandaffär men endast 2 timmar och roligt att få träffa lite folk.
Ha nu det så bra du kan! Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

21 oktober 2015 11:27

Ja, det var verkligen hemskt. Äter du probiotika? Mjölksyretabletter. Min IBS har blivit mycket bättre sen jag började med det. Det är så jobbigt när magen krånglar, då krånglar liksom allting. Secondhand är roligt och visst är det roligt att komma ut lite bland folk. Ha det bra du med vännen! Kramar! ♥

 
mickis

mickis

3 november 2015 22:51

men herregud vad hemskt... förstår att du blev jätterädd!!

hoppas han får den hjälp han behöver...

Usch vad mycket stress o olustigheter du har i ditt liv nu...

STOR KRAM

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

10 november 2015 10:11

Ja, det är lite för mycket nu. Jag är förvånad att jag mår så pass bra som jag gör. Har i o f s fått en hästeförkylning. Väntar bara på det stora raset.... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards