Alla inlägg den 30 oktober 2015

Av Pisan - 30 oktober 2015 10:55

 


God morgon! Här sitter jag med min frukost. Skrev ju sist att det känns som att det alltid är måndag eller fredag... Nu är det fredag igen!! Det går så fort dagarna där emellan. Idag vaknade jag tidigt. Av skällande hundar.  Den här gången var det grannen ovanför vars hundar skällde. Det har de gjort många gånger förr, men då oftast på dagarna. De är väl inte vana att bli lämnade ensamma hemma. När de hållt på i 2 timmar fick jag nog och letade reda på grannens telefonnummer på nätet och ringde. Hon sade då att hennes sambo var på väg hem och efter en stund så blev det tyst. Men kl 9 hade jag inte lust att somna om, inte bara för att sova 1 timme. Så jag hamnade här vid datorn. Med en mugg te.


Känns lite konstigt i munnen när jag äter, tror jag blev av med en plomb igår.... Så det blir att ringa tandläkaren   Har jag varken råd eller lust med.... Det går dock bra att äta på den andra sidan av munnen.


Har haft huvudvärk i ett par dagar nu, såååå tröttsamt för jag blir väldigt trött av det. Hade tänkt att baka i onsdags men jag sköt upp det till igår för jag orkade bara inte, hade så ont och var så himla trött. Men igår vart det samma mående så det blev inget brödbak igår heller.... Och idag har jag inte tid. Och i morgon har jag tänkt åka och hälsa på mamma och pappa. Mår jag ok på söndag så kanske det blir av då. Så jag träffar inte älsklingen den här helgen heller. Men på tisdag skall jag åka till honom, på onsdag är det dax för avstämning av hälsoläget på strokeenheten på sjukhuset, man skall då försöka komma fram till hur man går vidare den närmsta tiden med återgång i jobb o s v. På tisdagskvällen skall vi gå och se nya Bondfilmen Spectre, skall bli kul   

Där stannar jag tills på måndag. Kanske kan jag få honom med mig hem ett tag?   

Och mamma har fått tid till operation om tre veckor, hon mår inte alls bra så det känns jobbigt att hon skall behöva vänta så länge. Jobbigt och trist men nu är det så det är.


Igår åkte äldsta dottern till kompisen i Ängelholm, hon kommer hem på söndag em. Lilltrollet med pojkvän kommer att vara här i helgen.

Snart är det dags för en dusch och sen bär det av till vc där jag skall ha veckans andra B12-injektion. Och så får jag väl handla hem lite fredagsmys   


Ha en fin helg, godingar!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards