Direktlänk till inlägg 8 december 2015

Hemma igen!

Av Pisan - 8 december 2015 11:55

 


God middag! Nu är jag hemma igen! Har haft det mysigt och jättebra. Älsklingen har naturligtvis varit rätt trött efter att ha börjat jobba, han jobbar endast 2 timmar per dag men det tar ändå, dessutom så får han ju cykla till och från jobbet (det är en bit att cykla) eftersom han inte får köra bil på 1 år.

Vi har mest tagit det lugnt, det behövde jag för det har varit mycket på sista tiden.


I lördags var vi på den nya Dollarstorebutiken, jösses vad folk där var! De har bara haft öppet 1 vecka ungefär. Fick köpt lite smågrejer där, doftljus bl a. På sena eftermiddagen bakade vi pepparkakor. Och så har vi sett på lite film. De 3 senaste Beckfilmerna bl a, de som de visat på 4:an den senaste tiden. Och så såg vi filmen "Ted", vilken knasfilm!   Och i söndags em var vi hos älsklingens syster och hennes man, de bjöd på middag. Så där tillbringade vi några timmar snackandes   Trevligt.


Och igår em var det dags att åka hem igen... Usch vad jobbigt det är   Men det är på samma gång härligt att komma hem och träffa ungarna   


Idag är det dags för B12-spruta på vc, det blir om ett par timmar. Och så får jag nog handla hem lite granna så någon av matbutikerna får besök av mig i eftermiddag.


Ha en finfin tisdag och var rädd om dig!   


 



 
 
Annelie

Annelie

8 december 2015 13:16

Välkommen hem igen..

Stackars din särbo,,, inte nog med att han ska jobba i 2 timmar / dag utan han ska CYKLA också.. :-(
Kan tänka mig hur man kan må efter en stroke,,, även om jag "bara" har haft två 10-attacker.
Men, man blir "trög-tänkt", som man tänker i sirap, glömsk, förvirrad etc etc.

Mysigt att vara bortbjudna till din svägerska med man, alltid lika roligt att äta gött och bara tjattra.. :o))
Dollarstore ja,,, det är en butik som verkar ha massor av folk nu till jul,,, vi har ju en sådan butik i vår stad, en rolig butik, alltid är det något jag handlar där.
Förstår det var gött att komma hem till sitt eget igen, ordspråket "borta-bra-men-hemma-bäst" är sant.

Gråmulna Kramar från söder.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

8 december 2015 16:10

Ja, det är faktiskt synd om honom, det är jobbigt det här med att inte få köra bil på lång tid.
Ja, det är alltid kul att äta middag och babbla :-)
Här har vi ingen Dollarstor alls, närmsta är Ulricehamn tror jag, de håller sig nog ifrån storstäderna tror jag.
Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

9 december 2015 08:52

Jag vill också ha en Dollarstoraffär. Måste man betala med Dollar? :) Vad fick filmen Ted för betyg på en skala från 1-5? Jag har funderat på att köpa den. Den står med på min lista. Hoppas det går bra för honom att jobba i två timmar.
kram Bosse

Pisan

9 december 2015 12:58

Ja! Man måste betala i dollar, jämna belopp ska det vara också. Om du åker till Trelleborg så finns det en butik där, glöm inte att växla pengar först! :-)
Ted får 3,5 i betyg av mig, den är helt klart sevärd. Vi får väl se nu efter en veckas jobb hur det känns. Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

9 december 2015 11:41

Dollarstore är en mysigt billigt och rolig affär. Norrländskt koncept som nu kommer mer och mer söderut. Om jag inte är helt fel ute så började man med dom i Jämtland - och i min hemkommun. Men som alltid så finns det mycket skräp också. Men köksavdelningen gillar jag.

Om man inte får köra bil får man inte någon typ av färdtjänsthjälp såna här gånger så han slipper cykla i ur och skur, vinter och kallt. Tur han har dig och du kan ju verkligen förstå hur det är att inte orka. Må Gott

Pisan

9 december 2015 13:01

Ja, det är en rolig affär. Vore kul om vi kunde få en här i närheten också, eller hur? Köksavdelningen gillar jag också.
Nix, man får ingen färdtjänst, man får åka buss om det går buss dit man jobbar. Gör det inte det kanske man kan få nån form av färdtjänst, vet faktiskt inte hur det funkar. Det är en bit att gå till älsklingens jobb från busshållplatsen och så passar inte tiderna, det är därför han cyklar istället. Jo, jag fattar ju det där med orkesbristen, verkligen. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards