Direktlänk till inlägg 13 december 2015

Himla bra med egna tomtenissar

Av Pisan - 13 december 2015 11:00

 


God morgon och glad Lucia! Här blev det inget lussetåg på morgon men så har jag ju stora barn nu    Och själv orkade jag inte lussa    Men vi klarar oss ändå. Kanske bakar vi lussebullar idag. Blir det inte av idag så struntar vi i det. Men pepparkakor ska vi baka, har köpt hem deg.


Har inte kommit till frukosten än, är inte hungrig. Men lilltrollet och pojkvännen äter frukost just nu. Storasyster är i stan och handlar julklappar, på uppdrag av mig. Himla bra att ha egna tomtenissar   Har lejt ut i stort sett alla klappinköp. Kom på att det blir bäst så i år. Jag prioriterar att åka till älsklingen kommande helg istället. Orkar inte in till stan en dag då. Och ungarna hjälper mig gärna så då blev det bäst såhär  Träffar inte älsklingen under julen så då får det bli helgen innan istället.


Ha nu en fin Lusse och var rädd om dig!   


 

 
 
Ingen bild

Pea

13 december 2015 12:10

Kom inte på att det är Lucia och advent idag förrän halv dagen hade gått! Man är inte riktigt 100 i skallen!! ;)) Vet ju iof vad det beror på (skrev om det på bloggen idag). Ha en fin dag du också. Kram <3<3<3

Pisan

13 december 2015 13:19

Jag är inte heller riktigt 100 i skallen :-D Vem är det egentligen? :-) Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

13 december 2015 12:11

Förr var jag lucia för min man men nu har det klingat av sen många år ;) Vad bra att du kan träffa din kille helgen före istället. Det är ju inte klokt att dina flickor är så stora nu och att en har pojkvän ;).

Ha nu en skön tredje advent
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 december 2015 13:19

Ja, de är stora nu. Emma fyller 20 nästa gång och Ellen, som blir 18 i vår, har haft pojkvän i 1 år nu :-) Hoppas du har en fin advent med! Kramisar! ♥

 
Ingen bild

Lena S

13 december 2015 13:39

Inte så tokigt med egna nissar, smart av dej! 😁
Kram! 💜

Pisan

14 december 2015 13:18

Det är kanonbra :-) Kram! ♥

 
bittan

bittan

13 december 2015 16:10

Hej! Jag önskar dig en trevlig luciadag och 3:e advent! Vad bra att du har barn som kan hjälpa dig. Jag orkar tyvärr inte baka något till jul i år men som tur är så finns det att köpa. Idag har vi varit och köpt några små julklappar till våra barnbarn.
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

14 december 2015 13:20

Tack! Hoppas du hade en mysig Lucia du med.
Ja, det är tur att det finns att köpa. Lilltrollet bakade lussebullar igår, jag hjälpte bara till litegrann.
Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

13 december 2015 18:51

Härligt när du har hjälp av din döttrar.

Jobbigt när vi vill sååå mycket och kan sååå lite.. :o((

Ha en jättemysig fortsättning på denna Lucia-dag

Varma Kramar Annelie <3 <3 <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

14 december 2015 13:21

Ja, det är härligt. Man vill ju göra så himla mycket... Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

13 december 2015 19:50

Ska du fira julafton hemma med dina barn? Firar din käraste också med er?

Trevlig söndagkväll, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

14 december 2015 13:22

Ja, vi firar nog hemma jag och tjejerna. Jag träffar inte älsklingen i jul men han blir inte själv, han firar med sin systers familj. Och så ses vi till helgen och till nyår.
Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

14 december 2015 11:06

Det är skönt med egna nissar som kan hjälpa till. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

14 december 2015 13:20

Ja, det är det verkligen :-) Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards