Alla inlägg den 5 januari 2016

Av Pisan - 5 januari 2016 13:10

 


Halloj! Nu har jag försökt börja med det här inlägget en bra stund. Hinner inte skriva mycket nu heller för jag skall iväg om några minuter. Det är dags för en B12-injektion och så ska förråden här hemma fyllas på lite. Ungarna har handlat när jag varit borta men det är ändå lite som fattas.


Jag har haft det jättebra hos älsklingen, har haft en fin nyårshelg. Åkte hem igår eftermiddag. Vad jobbigt det är att ta farväl   Så fruktansvärt sorgligt känns det    Den första delen av resan, från Gislaved till Tranemo är hemsk och det går inte att hålla tillbaka tårarna.... Känns lite bättre sen när jag lämnat Tranemo och är på väg mot Borås för då börjar jag längta hem efter ungarna. Tyvärr har man ändrat tidtabellen till det sämre sen december, jag måste vänta i 50 min i Borås.... Fy vad det suger!! När min buss sen kom var det såååå gott att vara på väg hemåt. Igår var det dessutom svinkallt inne i vänthallen och jag var genomfrusen när jag satte mig på den varma bussen, det var sååå gott att komma in i värmen igen.


Lite senare, typ 1,5 timme senare:


Nu är jag hemma igen. Har precis hängt upp en maskin tvätt och satt på nästa. Jag svettas, det blev för varmt med tjocka vinterjackan i mataffären. Träffade en gammal arbetskamrat på vc, kul att prata lite för det var länge sen vi sågs.


I söndags var vi och såg "En man som heter Ove". Jättebra film! Har du möjlighet att gå och se den så gör det! Den är jätterolig. Det var även kul att se att man föreställt sig det hela precis så som de som gjort filmen gjort, tyckte boken var jättebra och filmen är minst lika bra. Lassgård är fantastiskt bra som Ove. Så det blir 5 ugglor av 5 möjliga av mig   


Det är -7 grader ute och jag sitter här inne och svettas kopiöst och har precis öppnat balkongdörren, bara måste få in lite kalluft känner jag. Är sjukt sugen på en mugg kaffe men magen har krånglat sen jag drack kaffe senast, på nyårsafton, så det blir inget kaffe...


Hoppas du har det bra den här trettondagsafton!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards