Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Jag tycker det mest är mysigt

Av Pisan - 19 januari 2016 11:09

 


Ja, jösses! Nu har det kommit lite snö här i Göteborgsområdet och då blir det K A O S....  Bilden är stulen från GT:s framsida idag. Ungarna har haft svårt att ta sig till stan och skolan idag. Lillungen kom inte iväg med någon buss förrän för en liten stund sen. Storasyster gick iväg till bussterminalen lite tidigare och lyckades komma med en buss. Flera bussar har fastnat här i byn i en lång backe, där hade de stått i flera timmar på morgonen.... Tänk att de blir som tagna på sängen varje gång det kommer lite snö, de som har hand om snöröjningen. Norrlänningar, norrmän och finnar skrattar väl rejält gott åt oss nu.

Jag tycker det mest är mysigt. Så länge strömmen inte går för då är det inte roligt längre.


Jag sitter här vid köksbordet och tittar ut genom fönstret, tittar lite på de fina tulpanerna som står på bordet också. Röda är de. Så att de matchar de rödvitrutiga gardinerna   


Idag skall jag ha en B12-injektion och sen efter det skall förråden här hemma fyllas på. Får ju se till att ungarna har mat så det räcker när jag är hos älsklingen. För min del är det tur att snön kom inatt och inte ett dygn senare eftersom jag skall ta mig ända till Småland då  


Nu blir det frukost! Ha en finfin tisdag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

19 januari 2016 15:43

Rejält med snö ni fått. Fint är det med jag vill inte ha det hos mej.😂
Kram 💜

Pisan

20 januari 2016 10:57

Förstår att du inte vill ha det, det ville inte jag heller.... Men vackert är det, det går det inte att komma ifrån. Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

19 januari 2016 17:01

Jag tycker också det är mysigt med snö.
När jag var ut idag så blåste det iskalla stormbyar med småspik till snö.. :-//

Hoppas att du tar dig till ditt hjärta ordentligt i morgon.

Tack för att du tycker min blogg är bra som den är.

Kramar.. <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

20 januari 2016 10:59

Så länge det får ligga är det mysigt och så men allt skall ju bli slask en dag... Och det gillar jag inte alls!
Tack, jag hoppas resan skall gå bra, borde inte vara några problem idag.
Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

21 januari 2016 14:41

Det är rätt komiskt hur paralyserade vi blir här i göteborgsområdet när det kommer snö. Håller med om att det är mysigt, allraheslt om man inte har en tid att passa :-)

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

22 januari 2016 14:52

Precis, när man inte har tider att passa. Kramisar! ♥

 
Vicki

Vicki

21 januari 2016 19:29

Hoppas det är bättre med dig!!

Härligt med fina vinterdagar när solen skiner och några minus ute.

Vad händer i helgen?

Trevlig helg, kram Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

22 januari 2016 14:51

Jag är hos min älskling, vi har inga speciella planer för helgen. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

22 januari 2016 14:32

Det är verkligen märkligt att snön orsakat sån kaos. Det är jag som vuxit upp i Norrland inte van vid. Då hade vi 30 grader kallt och snö i flera månader men tåg och bussar gick som vanligt. Då var det proffsig snöröjning

Jag tycker som du att det är mysigt men hade även velat haft lite snö i jul. Jag fryser för första gången på många år och det känns helt normalt.

Vad härligt att du skall åka till din kille i helgen. Ha det jättebra och sköt om dig

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

22 januari 2016 14:50

Jag är ju den som lätt svettas men nu i år har jag faktiskt frusit, men då är det ju bara till att klä på sig lite mer kläder.
Ha en bra helg du med vännen! Kramisar! ♥

 
mickis

mickis

26 januari 2016 21:44

Jag tycker oxå det har varit mysigt med snö. Vi har haft en hel del & väldigt kallt. Men idag kändes det nästan som våren är på G.... men det blir säkert bakslag igen....
Förstod att de kom enormt mycket snö i Gbg på kort tid...
men hellre lite snö än regn :-)
men kaos blir det....

Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

28 januari 2016 10:16

Nu har all snö regnat bort. Så det känns ju onödigt att all den där snön kom... Än är det ett tag kvar till våren. Hörde fåglar som kvittrade så fint ute häromdagen, då fick jag vårkänslor :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards