Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Pisan - 21 mars 2016 14:04

 


Nu är det måndag igen. Det känns som att det bara är måndagar och fredagar... Och så är det påskvecka. Jösses vad tiden har gått fort sen i julas, det känns som att det bara är några veckor sen det var nyår ju.


Har varit och besprutat mig redan, det blir måndag och torsdag den här veckan eftersom det ju är påsk. Och så har jag varit och handlat lite. Köpte godis och har gjort i ordning 3 små påskägg till tonåringarna. Förra året fick de inga och det har jag minsann fått höra både en och två gånger.... Så det var bäst att ordna med den saken nu i år   En och annan liten godisbit slank in i munnen också.... Dumlekolor är inte dumt   


 


I lördags var vi hemma hos mor och far och firade deras födelsedagar. Mamma blev jätteglad för väskan och blusen! Vi åt räkor med alla möjliga tillbehör till, jösses vad jag åt! Vi år mitt på dagen och på kvällen var jag fortfarande mätt   


Igår fick lilltrollet någon form av städ/röjryck. Och hon skulle ha med mig på det också. Så ett stort skåp som vi har i köket med allt möjligt i fick sig en rejäl omgång och likaså klädkammaren. 7-8 soppåsar och 4 återvinningskassar blev resultatet. Det är sååå skönt att ha blivit av med en massa saker som inte används eller var trasiga. Nu är det 2 ställen kvar i lägenheten som skall röjas i/på och det är under min säng och ett annat skåp i köket där jag har pysselgrejer, mest färg och målargrejer. Dessutom så är halva klädkammaren nu fylld med pysselgrejer, en del hamnade där igår och en del bodde redan där, tänk att jag har så himla mycket pysselsaker! Det trodde jag inte   Jag skulle behöva ett pysselrum.

Innan dottern fick detta ryck så hann jag sitta en hel del på balkongen, så nu är den invigd för säsongen. Fick rejält med sol på näsan, var knallröd i fejjan igår kväll, det har dock lagt sig nu. Solen lös här nu på fm men nu är det grått.


Hoppas du har en fin måndag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards