Alla inlägg den 24 mars 2016

Av Pisan - 24 mars 2016 11:02

 


Skärtorsdag! Och dags att packa väskan och åka till Småland! Åker i eftermiddag. Men jag har börjat dagen tidigt. Kl 10 skulle jag vara på vc för B12-injektion. Så jag gick direkt från sängen i kläderna, borstade tänderna och begav mig till vc.

 

Sen gick jag till Ica och hämtade ut paket, födelsedagspresent till lilltrollet som fyller år om 1 månad, hon blir 18 år den lilla busungen    Hör hon att jag kallar henne lilltroll, lillunge och busunge fortfarande dör hon väl...    


Och så har jag hunnit att bli förbannad också. Ovanför oss har vi haft flera olika som bott, hon som bodde där senast hyr ut i andra hand nu tror jag. Till en utländsk familj, vet ej om det är flyktingar eller inte. I a f så har de helt andra vanor än vi andra i huset och för en liten stund sen så sopade de ner en massa skit från sitt balkonggolv ner till mig.... Hur tänker man då egentligen? Jag flög ut och ropade "Hallåååå!!! Jag vill inte ha den skiten här nere hos mig!" men fick inget svar, vilket jag inte förväntade mig eftersom de förmodligen inte pratar svenska. Men de slutade sopa. På nätterna är det ett förbaskat liv där uppe ibland. Några gånger har jag faktiskt varit den där jobbiga gnällskärringen till granne och bankat i väggen.... Ja, det är sant, så hemsk är jag. Men tyst har det blivit. Missförstå mig inte nu, jag har absolut inget emot folk från andra länder, flyktingar eller så. Men jag är dammallergiker och vill inte ha skit på min balkong! Och så vill jag sova på natten. Hade ju gjort samma sak om det var svenskar som bodde där. Men hundarna som skäller i tid och otid slipper jag ju nu när hon som bodde där innan flyttat vilket jag är glad över. Nu är det bara hundarna på nedre plan som skäller i tid och otid.... Se där ja! Nu fick jag gnällt lite också...   


 


Igår fick jag besök av en väninna några timmar, hon kom hit för en fika och lite prat. Mysigt. Men innan hon kom hann jag gå till matbutiken för att handla med äldsta dottern, det stora lilltrollet   Det behövdes ju fyllas på i förråden så att tonåringarna klarar sig över påsken, tills på måndag då jag kommer hem.

Och efter det hann jag sitta ute på balkongen i solen en stund innan väninnan kom.


Slipper åka buss hela vägen hem på måndag, egentligen går det inte att åka hem från älsklingen på helger men hans kompis skall köra mig till Borås på måndag em så tar jag bussen därifrån via Bollebygd hem. Så slipper jag den där jäkla väntetiden på det hemska resecentrumet där i Borås. Förra hemresan var ju hemsk.


 


Även idag skiner solen, nyss var det blå himmel men nu har molnen börjat ta över. Hoppas det bara blir tillfälligt. Hoppas du läsare får en jättefin GLAD PÅSK med gott väder, god mat och trevligheter!   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards