Alla inlägg under mars 2016

Av Pisan - 12 mars 2016 13:10

Kikar in en snabbis för att önska en fin lördag! Har sovit länge idag och skall först nu äta frukost. Sen skall det fixas här i köket, nya gardiner upp och tvätta fönstren, men bara på insidan. Och sen skall jag gå och köpa lite lördagsgodis, det är ju mellofinal ikväll    Ha nu en riktigt fin lördag!

Av Pisan - 11 mars 2016 12:14

Idag känns det som vår! Solen skiner och fåglarna kvittrar som galningar ute i skogsdungen här   Solen sken en del igår också men jag var inte speciellt pigg så jag låg mest hela dagen. Lagade middag, det var det enda jag gjorde i stort sett. Idag blir det lite mer gjort för jag skall iväg till vc igen. Och så har jag redan käkat frukost och duschat. Och uppdaterat datorn, den strejkade när jag satte på den förut. Den krånglar lite nu också, vete sjutton vad som fattas den nu. Blir sååå irriterad när sånt här inte fungerar, det ska ju liksom bara funka! Basta!!

I förrgår fick jag en energikick, av vad vet jag inte dock. Jag satte igång med att bädda rent i sängen och sen dammade jag hela vardagsrummet (där jag också sover) och lilltrollet dammsög. Vad nöjd jag var sen på kvällen, det kändes riktigt härligt. Nästa projekt är köksfönstret, jag skall byta gardiner. Blir i helgen om jag inte är klubbad. Lilltrollet har lovat att hjälpa till där med.

Just nu sitter jag med fötterna på min cirkulationstränare, Cirka som jag kallar henne. Det är sååå skönt! Det var ett tag sen jag använde den, jag måste få rutin på att använda den oftare för det gör så gott.

Ha en finfin helg godingar!

Av Pisan - 8 mars 2016 11:42

Ja, jag vet att klockan är kvart i 12 men för mig är det morgon   Har sovit ut idag, gjorde jag igår också i o f s, men jag behöver det verkligen. Har haft det bra hos älsklingen men har inte varit på topp precis. I söndags låg jag i stort sett hela dagen. Har haft en hel del huvudvärk också. Slapp den i söndags dock men igår kväll kom den på besök igen och nu är den borta. Hoppas den håller sig väck ett bra tag!

Resan hem igår var en mardröm.... I vanliga fall får jag sitta i Borås och vänta 50 min på bussen hem, skitjobbigt och trist som bara den. Igår var det dessutom fullt med alkisar och tiggare inne i vänthallen och till slut var jag tvungen att gå ut i kylan och vänta. Och vänta, och vänta. För bussen kom inte. Ringde hem och till älsklingen för att tala om att jag vet inte när jag kommer hem. Då brast det för mig, jag började grina. Tårarna rann i stort sett hela vägen hem, för till slut så kom det en buss men då var klockan 18.40, jag var inte hemma förrän vid halv 8.... Jag var såååå trött, hungrig, frusen och ledsen (för det är jag varje gång jag åker ifrån älsklingen) och hade en helvetisk värk i fötterna. Då hade jag varit på väg sen c:a halv 4.... Gissa om det var skönt att sätta sig i soffan med en varm kopp te efter att jag ätit lite. Och sen somnade jag gott i min varma goa säng    Just nu känns det som att jag aldrig mer vill åka buss....

Nu blir det frukost och sen skall jag klä på mig och ge mig iväg till vc för veckans första B12-injektion och så skall jag handla lite också.

Hoppas du har en fin tisdag!

Av Pisan - 2 mars 2016 13:22

Ja, det gör ooooont! Helvete vad det värker i ben, armar, fötter, händer, bäcken, överallt! Och så huggsmärtar det i ena stortån så jag nästan skriker rätt ut när det kommer. Blir snart galen! Är det snön som ställer till det? Hade planer för idag, hade tänkt göra en hel del här hemma. Men det blir inget med nåt av det. Blir att gå tillbaka till sängen strax, har varit uppe och ätit lite. Man blir ju så trött av att ha så ont....

Gnällinlägg idag, jag vet. Hoppas att du som läser det här har en fin onsdag och att du får en fin helg! Hade tänkt åka till älsklingen i morgon, men blir jag inte bättre stannar jag hemma.