Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Har ingen aaaaaning

Av Pisan - 8 april 2016 12:35

 


Skönt med fredag och helg. Lördag och söndag = sovmorgnar   Idag gick jag upp rätt tidigt för att ta en dusch, för att vara klar - utan stress - när jag strax skall iväg till vc för veckans andra B12-injektion.


Har nu i ett par kvällar på raken kommit på nåt som jag vill skriva om här i bloggen och nu i ett par dagar på raken kommer jag inte alls ihåg vad det var jag tänkte skriva om.... Det står helt still i huvudet, kan bara inte komma på vad det var. Kommer jag ihåg det skall jag ta med ett block in till vardagsrummet och soffan så jag kan skriva upp när de där snilleblixtarna kommer   


Nåt annat som står still i huvudet är vad vi skall ha till middag idag. Har ingen aaaaning om vad jag skall hitta på. Och oftast blir jag inte klokare av att fråga ungarna, "jag vet inte" brukar vara svaret.


Idag blåser det som sjutton här. Det blåser rätt in på mig via ventilen här i köket, känns som att det inte är många grader ute idag. Himlen är grå, ser ut som att det när som helst skall komma regn. Enligt prognosen på tv igår kväll skall det bli lite varmare i början på nästa vecka. Hoppas det blir sol också så man kan sitta ute på balkongen med sin kaffemugg.


Ha en fin fredag!   


 



 
 
Nilla

Nilla

8 april 2016 16:38

Här är middagsfantasin som bortblåst för jämnan. Hade jag bott själv hade det nog blivit smoothies varje dag :-p Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

9 april 2016 10:41

Ja, det hade ju varit betydligt enklare om man var helt själv. Här blev det korv till slut igår :-) Kramis! ♥

 
mickis

mickis

9 april 2016 13:29

Hatar det svaret "jag vet inte" så sa alltid mina ungdomar oxå när de bodde hemma... Jag replikerade med: "är ingenting verkligen gott då?"

Ja nu är det helg :-)
jag rensar slänger & packar...
sakta sakta en sak i taget en grej om dagen...
Det är bra gjort av mig för jag är sån att jag alltid vill bli "klar" men det kan man inte bli när man packar ihop 16 år har jag insett ;-)

Ha en finfin lördag & du ta sovmorgon imorgon för idag såg jag att du vaknade tidigt...

Kram <3

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

9 april 2016 13:55

Bra att du tar det lugnt med packningen. Jag har också alltid varit sån att jag skall bli "klar" men det har jag fått släppa nu, det funkar bara inte. Jag somnade om till slut men i morgon får jag baske mig se till att inte vakna så jädra tidigt som det vart i morse :-) Funderar just nu på om jag skall ta en kopp kaffe eller om jag skall ta mig en liten lur... :-) Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

11 april 2016 19:51

Kom du på någon bra fredagsmat?

Jag gör matsedel eftersom jag är så trött på att fråga de andra. Jag kan få bra tips av tjejerna men då skriver jag in deras önskemål när jag gör matsedlar.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

12 april 2016 10:58

Till slut fick jag önskemål av tjejerna :-) Spagetti och köttfärssås :-)
Ett tag gjorde jag också matsedel, men det rann ut i sanden. Jag får ta tag i det igen tror jag.
Hoppas du har en fin tisdag! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards