Direktlänk till inlägg 16 juni 2016

Man har ju sina konstigheter

Av Pisan - 16 juni 2016 12:42

                                  


Ja, nu är det snart fredag igen! Jösses vad tiden flyger fram. Idag är en såndär dag då jag inte har nåt jag måste göra, härligt. Jag började med en sovmorgon till c:a 10.30 Det hör inte till vanligheterna längre, inte sen jag börjat äta tidig frukost (på inrådan av min diabetessköterska). Det har ändå funkat bra, trodde jag skulle bli jättetrött de flesta dagar och gå och lägga mig igen men det har jag bara gjort några gånger. Jag var uppe vid halv 7 idag och åt och sen gick jag och lade mig och somnade faktiskt om. Det var riktigt gott och välbehövligt. Var mör i hela kroppen igår när jag kom hem från Partille. Efter en stund i soffan skulle jag gå på toa och jösses vad stel jag var! Värken kom ju som ett brev på posten också, den där "extravärken", har ju alltid den "vanliga" molande värken i kroppen men ibland blir det ju värre och då kommer en annan typ av värk och hälsar på. Och det gjorde den igår kväll. Men lyckades ändå somna i stort sett direkt när jag lade mig. Idag värker hela ena sidan på mig, och nacken, utöver den vanliga värken då.


Och ja, jag fick tag på brallor! Äntligen!


                           


Köpte dem på Zizzi, ett par svarta, som på bilden här ovan och ett bar blå, köpte även lite andra saker:


       Klicka på bilden så blir den större.


Handdukar på rea på Hemtex och en jättefin grön/vit duk på Indiska, också rea. Byxorna var ordinarie pris men de var inte speciellt dyra. Så nu är jag nöjd. Har länge tänkt att jag måste byta ut de gamla slitna handdukarna i badrummet och nu blev det äntligen av, tack vare reapriset   

Efter vi hade varit på köpcentret åkte vi hem till mamma och pappa och där fick jag karelska piroger (min pappa är ju finne), de är superdupergoda! Är nog min favoritmat - om jag nu har nån sån   


Strax skall jag stänga ner datorn här vid köksbordet och då skall jag lägga på den nya duken och greja lite här i köket. Kom just på att jag nog inte berättat att jag köpt nya stolsdynor till mina köksstolar. Beställde dem billigt på nätet, har länge velat ha såna där med volang på, på alla  4 sidorna av dynan. De jag hade innan hade bara volang på 3 sidor och då såg man tyget som är fast permanent på stolen, det gillade jag INTE!   Man har ju sina konstigheter och jag gillar symmetri...    Skall se om jag hittar några bilder på dem på nätet, lägger upp det i nästa inlägg i så fall. 


Ha en fin torsdag!   


                          


 
 
Annelie

Annelie

16 juni 2016 15:51

Härliga byxor,, det är väl 3/5 långa ben på de..??

Roligt att få göra om lite i sitt kök, jag vill nu flytta köksbordet igen, så vi kortsidan kommer ut mot fönstret.
Men, då måste ju även lampan flyttas,,, så vi får nog vänta med detta tills mina föräldrar kommer på besök, så pappa får hjälpa Göran.

Snygg duk..
Handdukar ja,, det älskar jag att köpa,,, så vi har massor. Till och med att jag glömmer bort VAD vi har.. :-/

Dessa pirogerna du skrev om,, jag har aldrig provat de, bara hört talas om det.

Ha det bäst goa du... Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

16 juni 2016 18:36

Yes, det är trekvartsbrallor, sååå sköna :-)
Ja, det är alltid kul att göra om lite. Här blev det gardinbyte också för duken passade inte till gardinerna, det var 2 helt olika grön. Men till slut blev det bra :-)
Har du möjlighet så testa de här pirogerna, de är gööörgoa! Brukar finnas i frysdisken på City Gross bl a.
Ha det bäst du med vännen! Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

16 juni 2016 19:57

Snygga brallor,ser sköna ut.
Handdukar till badrummet skulle jag också behöva köpa.
Fy visst är det tråkigt med denna värk som ska jäklas jämt...

Kram på dej! 💜

Pisan

17 juni 2016 11:34

Ja, förbaskade värk, den får man ju alltid stå ut med... Brallorna är verkligen supersköna. Jag hade inte köpt handdukarna om det inte var rea, då hade jag väntat tills det blivit rea :-)
Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

16 juni 2016 20:51

Veckorna går fort och i morgon är det fredag igen :-). Fast inte vilken fredag som helst i morgon är sista dagen jag jobbar sedan blir det långledigt!!!

Är du och din käraste tillsammans alla de veckor när han har semester?
Vart ska ni fira midsommar?

Trevlig helg, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

17 juni 2016 11:33

Härligt med långledigt :-) Skall ni åka iväg någonstans? Vi kommer nog vara tillsammans större delen i a f, var jag firar midsommar är inte riktigt klart än, det beror lite på hur mina barn tänker fira midsommar, jag vill inte lämna en unge ensam hemma.
Ha en fin helg du med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

16 juni 2016 20:54

Vilka fina grejer du köpt. Byxorna ser supersköna ut. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

17 juni 2016 11:31

De är verkligen supersköna :-) Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards