Direktlänk till inlägg 15 juli 2016

Nu är jag tillbaka

Av Pisan - 15 juli 2016 10:25

 


Halloj! Nu är jag tillbaka! Kom hem igår kväll. Igår var en ledsam dag, det är inte lätt att skiljas när man varit tillsammans i 3 hela veckor - när man i vanliga fall bara ses nån helg i månaden   

Har haft det jättebra och mysigt. Vädret kunde ju varit lite bättre men jag skall inte klaga. Nu är årets semester slut och det känns därmed som att sommaren också är det tycker jag. Fast det är den ju inte, det vet jag. Men det känns så.


Är helt själv hemma. Äldsta dottern är med kompisen på dennas sommarställe och lilltrollet jobbar och skall direkt efter det åka till en kompis som också är på lantstället. Helgen blir enormt tom med andra ord. Hade det inte varit för att jag var tvungen att åka hem för att hämta ut nästa dosrulle på apoteket och ta en B12-injektion idag så hade jag stannat hos älsklingen över helgen.


Har precis ätit frukost. Skall strax in i duschen. Har redan varit ute en sväng. Skulle egentligen hämtat min dosrulle på apoteket igår när jag kom hem men jag glömde det så jag fick gå direkt från sängen till apoteket nu på morgon för jag behövde ju mina piller. Det är fuktigt och klibbigt ute idag, precis som igår. Man svettas konstant, jobbigt. Det är ju inget kul att känna sig ofräsch hela tiden.


Ha det fint och var rädd om dig!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

15 juli 2016 13:06

Inte är sommaren slut - jag börjar min semester på måndag!!! men visst förstår jag känslan. Fast sommaren tog slut innan midsommar - då var ju vädret som om man vore utomlands men efter det har det ju inte varit så mycket att hurra för men nu ska det - har jag beställt - bli bättre :) Må Gott

Pisan

15 juli 2016 13:38

Hoppas vädermakterna hörsammar din beställning! :-) Jag vill ju gärna ha lite balkongväder till innan man börjar renovera mitt hus i slutet av augusti. Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

15 juli 2016 13:56

Vad härligt att nu fått tre mysiga veckor tillsammans även om jag förstår att det känns tomt nu. Kra

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

16 juli 2016 11:42

Ja, jättehärligt! Eftersom ungarna är borta så blir det extra tomt här. Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

15 juli 2016 17:48

Välkommen hem! Förstår att det blir tomt och konstigt.
Jag tycker det blir konstigt när det inte är som det brukar. Kompisar är på semester. Även om vi inte träffas jämt så är det annorlunda. Dåliga tvprogram. Det är bara jag som sitter där jag brukar. Det är både skönt och tråkig.
Kram💜

Pisan

16 juli 2016 11:46

Det känns verkligen att det inte är som det brukar. Det är tomt ute, här på gården är det nästan öde och i centrum och på vc är det tomt med. Att det är dåligt med bra tv-program håller jag med om, fy vad trist. Tur att jag fick den där chrome casten i födelsedagspresent så jag kan kolla på annat. Fast igår orkade jag inte annat än slötitta, jösses vad trött jag var. Lade mig tidigt. Och nu är det lördag, blir en konstig sån med... :-) Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

15 juli 2016 21:57

Välkommen tillbaks till bloggvärlden, du har varit efterlängtad.. ;o))

Förstår dagen ni skiljs åt är jobbigt, när ni varit tillsammans 24/7 i 3 härliga veckor.
Kan förstå din känsla om att sommaren är slut, eftersom det nu går tillbaks till det vanliga för dig.
För oss börjar sommaren nu, eftersom Göran gick på sin 3 veckors långa semester klockan 00.00 inatt.

Ha det gött vännen... // Stor Varm Kram Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

16 juli 2016 11:48

Tack vännen! Skönt att känna sig lite efterlängtad :-D Ja, det är skitjobbigt att skiljas efter så lång tid tillsammans.... Vad gött för er att Göran börjar sin semester nu, vad mysigt ni skall ha när ni åker iväg med husbilen! Ha det fint du med vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards