Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Pisan - 16 juli 2016 15:07

 


Ja, nu kommer inlägget där jag tänkte tala om vad jag gjort på de här 3 semesterveckorna. Bilden här ovan är från stället vi var på på midsommarafton. Ligger jättefint utmed Nissan, vi cyklade dit. Vi har varit ute och cyklat en hel del, det är ju lättare för mig eftersom jag har så dumma fötter. Vi har bl a varit på loppis. Där fyndade jag 2 st kaffemuggar, sådana där lattemuggar som är lite högre, 2 st för 5 kr st. Jag dricker ju alltid mjölkkaffe    Sitter jag och gör just nu faktiskt. Fast jag är jättesvettig och varm efter att ha bytt sängkläder i min säng och lagt det smutsiga i tvättmaskinen. Jösses vad jag har tvättat sen jag kom hem, just nu går maskin nummer 3 för idag och det kommer bli 1 till innan dagen är slut. Igår blev det 4 maskiner tror jag. Och ändå hade jag inte med mig så mycket smutstvätt hem, vi har tvättat hos älsklingen + att jag har kläder där som jag lämnar kvar där när jag åker hem och så tvättar älsklingen dem   Himla bra tycker jag. Äldsta dottern kom hemom en sväng nu bara för att dumpa av lite smutstvätt... Och i morgon när lilltrollet kommer hem så har hon ju med sig ett gäng smutstvätt... Jag har att göra med andra ord. Mellan tvättupphängandet försöker jag ta det så lugnt som möjligt. Har haft en hemsk huvudvärk sedan igår morse och energin är i botten, orkar inte mycket. Lyssnar på cd-skivor på ministereon jag i vanliga fall kopplar till datorn och Spotify. Men har kommit på att jag faktiskt ju kan lyssna på cd-skivor där också och jag har MYCKET cd:s att lyssna på. Just nu lyssnar jag på Eros Ramazotti   


Åter till semestern:


 


Såhär ser det ut i området där älsklingen bor, mysigt va? Nissan rinner ju igenom hans by. Nackdelen är den stora mängden fåglar som håller till där, har inget emot änder och andra små fåglar men de där förbaskade fiskmåsarna ställer till det. För det första så skitar de ner någon så vansinnigt och så väsnas de, speciellt när den mänskliga befolkningen vill sova, typ vid 3-4-5-tiden på morgonen....  


En av dagarna var vi hos älsklingens och hans systers barndomshem som de har kvar (ligger helt underbart ute i ingenting) och klippte gräs och sånt, jag gjorde i o f s inte så mycket, satt mest i solen och gick och fotade blommor och lite sånt. Det var förra lördagen. Dagen efter kom kraschen, 2 veckor med mycket aktiviteter tog ut sin rätt. Jag sov och låg mest under dagen, var lite bättre dagen efter men fick ta det lugnt för orken fanns inte. Dagen innan jag skulle hem, i onsdags tog jag det extra lugnt för att kunna orka med resan hem som ju tar en del tid.


           Klicka på bilden så blir den större.


Det här är bilder jag tog hos älsklingens barndomshem förra sommaren, ingen större skillnad, det ser ju likadant ut i år. 


Vi var ju även en vecka här på Bästkusten ju, mitt under semestern, vecka nr 2. Då hann vi med en del, vi var bl a på Liseberg och såg Deep Purple uppträda:


 


Jag gjorde konsertbesöket på mitt vis; jag satt på en bänk lite vid sidan av, jag såg inte så mycket men jag hörde, och det jag hörde var bra! Är jätteglad att vi gick dit för att se/höra dem. Nåt som kanske var dumt var att vi var på stan innan vi gick till Liseberg på eftermiddagen. Det blev lite för mycket för mig, jag var som ett ursketet äpple dagen efter - fast det visste jag att jag skulle vara, det kanske hade varit bättre om vi inte gått på stan innan - det är lätt att vara efterklok... Och man lär så länge man lever   


På stan blev det cafébesök och vila i parken runt Domkyrkan bl a:


 


Det är ett jättetrevligt ställe att vila fötterna på. Kan jag rekommendera er som kanske tänkt åka hit (Göteborg) på en liten minisemester någon gång. Vi var även inne i Antikhallarna som ligger alldeles nära Domkyrkan, älsklingen samlar på frimärken så han ville titta lite där. Jag kollade på silversmycken i ett butiksfönster, jösses vad mycket silversmycken de hade! Och till ganska bra priser. Men jag handlade inte. Jag handlade däremot lite på Bengans skivbutik på Östra Hamngatan. Där säljer de även begagnat, både lp och cd och dvd. Jag fyndade en samling på 3 skivor med hits från 70-talet och en cd med Cher. Och så hittade jag en helt ny (fast den såldes som begagnad) "Abba - The Movie", den var jättebillig och fick såklart följa med hem   Älsklingen hittade också en hel del.


Mellan allt det här så hade vi naturligtvis dagar här hemma när vi inte gjorde så mycket, jag måste ju vila dagen efter jag gjort något, annars rasar jag totalt. 


På tisdagen åkte vi med båt till Danmark och Fredrikshavn:


   


Det blev räckmacka på vägen över till Danmark, och lite shopping för vi visste att båten vi skulle hem med inte hade lika stort sortiment som morgonbåten. I Danmark blev det lite shopping också och så åt vi lunch på en mysig pizzeria. Efter 3 timmar var det dags att bege sig till båten och åka hem. Hemresan var inte lika rolig som ditresan, dels för att båten vi åkte med är sååå liten och det var trångt och fika och sånt var jättejättedyrt. Nu har vi sån tur att bussen som går hem hit till Landvetter passerar färjeterminalen och har en hållplats där så det var bara att gå av båten och sen gå direkt till busshållplatsen, väntade 4-5 min sen kom bussen som går nästan ända hem till mig, himla käckt och bra på alla vis! Eller hur?   


Bilderna jag har med här i inlägget har jag snott på nätet    för det blev inte taget så mycket foton och så har jag fortfarande inte lärt mig hur man lägger över bilder från telefonen till datorn. 


Nu skall jag återgå till tvätteriverksamheten här hemma och så skall jag fixa lite att äta. Ha en finfin lördag goa du och var rädd om dig!!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards