Direktlänk till inlägg 8 september 2016

Torsdag, hela dagen

Av Pisan - 8 september 2016 09:53

 


Torsdag.  Hela dagen. Och redan. I morgon är det fredag igen. Jäklar vad veckorna går fort. Idag är jag uppe tidigt, klev upp kl 8 och det är riktigt tidigt för mig. Hade tid hos frissan kl 9. Så jag har redan hunnit äta, tvätta och klä mig och varit och friserat mig och kl är inte 10 än.... Blir nog till att sova middag idag. Det får jag passa på att göra nu för fr o m nästa vecka är mitt hus en byggarbetsplats och det kommer vara sånt väsen här så det blir omöjligt att få ordentlig vila mitt på dagen. Inte ens med öronproppar....


Nu har det hänt igen! Möss i lägenheten!! Igår när vi satt och åt middag alla 3 kikade en mus ut under kylskåpet!! Vi blev helt hysteriska alla 3    Till slut kom storasyster på att vi kunde göra som en gång åt musen till balkongdörren (där den förmodligen hade kommit in eftersom den varit öppen hela eftermiddagen) så vi drog fram lite kartonger som vi hade stående framme (har köpt en ny dammsugare) och lite från återvinningspåsen under diskbänken och gjorde en gång och så petade jag med det långa skohornet under kylskåpet. Och musen kom fram, sprang direkt ut!   Och nu på morgonen ringde jag områdesvärdarna här och man skall ta tag i detta efter renoveringen, folk får sluta mata fåglarna, för det är det som drar hit mössen, det är jag övertygad om. 


Nu blev jag trött. Får nog vila en stund innan jag går ut till affären. Ha en fin torsdag!   


 

 
 
Annelie

Annelie

8 september 2016 11:52

Härligt vännen att se du verkar lite mer med på banan igen,,, bara att gå till frissan kan ju pigga upp en aningens i alla fall.
Men fyyy,,, vad hemskt med möss INNE i lägenheten,, förstår ni vart hysteriska.
De får väl komma från Anticimex och spruta / lägga ut något åt de små liven.

Att folk inte fattar bättre,,, vi har "idioter" på gården här som ska såååå snällt mata småfåglarna,, ja det resulterar ju i att det kommer en massa måsar istället.
Är jag ute och får se detta,, då håller jag inte käften.

Ha nu en jättefin kommande helg vännen och ta nu hand om dig.. // Varma & soliga kramar Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

9 september 2016 09:42

Det är väl kanske kul att mata fåglarna men när vi får möss p g a det så får man ju sluta. Nu ligger det hela på bostadsbolaget, de får ta hit Anticimex.
Kram till dig med! Men det regnar här nu... ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards