Direktlänk till inlägg 28 oktober 2016

Äntligen fredag

Av Pisan - 28 oktober 2016 11:22

 


Ja, äntligen är det fredag. Det betyder tystnad här hemma. Som ni vet är mitt hus en byggarbetsplats just nu. Det var likadant förra veckan, när lördag morgon kom kändes det såååå härligt! Tystnad som innebar sovmorgon, underbart! Har börjat få irritation i hörselgångarna av hörlurarna som jag sover med, de funkar bra som öronproppar också när musiken tystnat. Och då har ändå byggeriet just börjat, hur skall mina öron fixa detta? Det kommer vara byggarbetsplats här fram till april....


Det blir ingen resa till älsklingen den här helgen heller. Jag orkar inte. Och så måste jag vara hemma på måndag, skall med lilltrollet på ett läkarbesök. Eftersom jag reser hem på måndagar när jag varit hos älsklingen så funkar ju inte det. Det går inte att resa hem därifrån på helgerna. Men nästa helg hoppas jag att jag orkar för då måste jag inte vara hemma. Då har vi inte setts på en hel månad....   


 


Idag skiner solen och det skall den visst göra i flera dagar nu. Då kanske det är ljust liiite längre på kvällen. Vi har inte haft frost nån natt här ännu så alla fina färgglada löv sitter kvar på träden, det är ju sååå vackert att se på.


Har inte mycket att skriva om, det har inte hänt mycket här. Jag har mest vilat och tittat på Netflix. Just nu håller jag på med serien Foyles war, såg inte den när den gick på tv. Den är riktigt bra tycker jag, precis som de flesta brittiska serier. Innan den kollade jag på River, med Stellan Skarsgård, den var riktigt, riktigt bra den med. Hoppas det blir fler säsonger av den. Än så länge är bara en säsong inspelad. Men ikväll kommer jag titta på Idol. Vad skall du titta på?


 


Idag har jag varit inne på Facebook för första gången på evigheter. Vi får se om jag orkar fler gånger i helgen. Blev dock inte sådär enormt stressad av det som jag blivit tidigare i sommar/höst, hoppas det håller i sig   


Nu skall jag in i duschen. Sen skall jag till vc för att för första gången på några veckor få en andra B12-injektion, har bara fått en i veckan ett tag nu ju. 


Ha en härlig helg!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

28 oktober 2016 16:04

Skönt att dom inte jobbar på helgerna. Det gjorde dom hos grannarna och till 19 på vardagskvällarna.
Fy för att dom ska hålla på till april...

Tråkigt med irritationen.

Har har det inte heller varit riktig frost än. Det är så fint med alla löv.

Ikväll ska jag titta på Dobidoo på 1an. Det tycker jag är lagom underhållande.

Jag skriver inte så mycket på fb längre. Tycker instagram är bättre. Har du det?

Förstår att du längtar efter ❤at.

Ha en fin helg!
Kram 💖

Pisan

28 oktober 2016 20:50

Jag hoppas verkligen inte att de börjar med att jobba på helgerna här, då blir jag galen.
Nix, jag har inte instagram, vet inte varför jag inte har det faktiskt, det verkar som att nästan alla har det.... Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

29 oktober 2016 09:56

tråkigt att du varken orkar eller kan åka till din kära särbo. Men, desto goare nästa helg när ni träffas.

Detta med byggeriet runt omkring hela tiden,, är fruktansvärt jobbigt och irriterande. Jobbigt att veta du har det fram till april.. :o((
Bara det är väl stressande..??

Ha det bäst nu vännen och sköt om dig.. // Varma Kramar Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

29 oktober 2016 10:08

Ja, det är fruktansvärt jobbigt. Och innan det började var det också jobbigt för jag visste ju att det skulle komma.... Stressande är bara förnamnet :-(
Ha det bäst du med vännen! Kramisar! ♥

 
Vicki

Vicki

29 oktober 2016 17:47

Vad är det de håller på att bygger hos dig?

Härligt med fint väder!! Här är det grått och blåst. Har blåst rejält i två dagar nu.
Ha en trevlig lördagkväll,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

30 oktober 2016 09:47

Eftersom jag bor i ett hus som byggdes som en del i miljonprogrammet på 70-talet så finns det mycket att göra på och i huset. På utsidan blir det nytt tak och så får vi ett helt nytt ventilationssystem - vilket innebär mycket jobb på taket och i lägenheterna. Vi ska få nya ytterdörrar (säkerhetsdörrar) och nya fönster. Fasaderna rivs och vi får ny isolering och fasad, balkongerna och trapphusen (vi har loftgång) får glas istället för plåt. Det kommer bli jättebra när det är klart men jag har svårt att se det nu när det är så mycket oväsen och så småningom blir det även mycket spring i lägenheterna också...
Här skiner solen idag med, igår blåste det nåt så in i bänken och idag är det t o m nordanvind, och så har det varit frost inatt, det är helt vitt ute nu, fint :-) Men samtidigt lite synd för det innebär ju att de fina löven faller. Ha det fint du med! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards