Direktlänk till inlägg 8 november 2016

Det kan jag glömma

Av Pisan - 8 november 2016 12:26

 


Såhär mycket ljus skulle jag behöva ha tänt här hemma, och det bara där jag just då befinner mig i lägenheten. Det är SVINKALLT! Var de verkligen tvungna att renovera husskrället på vintern???? Och inte kan man göra vad man vill när man vill heller för det springer folk här hela tiden, det skall mätas och tas bort eluttag och en massa annat. Jag hade bestämt mig för att färga håret efter frukosten idag  men det kan jag glömma. Jag kan ju inte öppna dörren och släppa in gubbar halvnaken och med färg i håret, dels blir det kallt och sen så skrämmer jag väl vettet ur de stackarna....  Så det får bli ikväll istället, tur de går hem vid 16-tiden.


 


Har haft det mysigt i helgen. Vädret var ju dock inget vidare.... Snö, regn och blåst. Igår var det helt vitt ute och -3 grader där i Småland och när jag kom hem vart det barmark men kallt. Och nu i morse när jag gick upp så vart det helt vitt av snö ute. Det svänger verkligen. Har ingen termometer längre, den tog man ner när de rev fasaden, så jag vet inte hur temperaturen ligger. Men gissar på ett par minusgrader. Skall ut lite senare, fick en riktigt sen eftermiddagstid för min B12-injektion idag. Det är alltid ont om tider när jag skall boka in fler tider nuförtiden, ändå har de inte blivit mindre i personalen, den enda som hänt där är att de bytt datasystem till ett som kräver mer tid för varje åtgärd som skall göras i det. Helt sjukt.


Igår när jag kom hem kändes det jättetomt här hemma. Lilltrollet är nämligen inte hemma. Hon är i London, eftersom hon gör praktik nu så fick hon själv välja när hon skulle ha sitt höstlov och då valde hon den här veckan. Hon och kompisen är där i 5 dagar. Igår hade de kollat in Big Ben, Buckingham Palace och London Eye bl a. Idag skulle det bli shopping hela dagen. Hon skickade ett litet klipp på telefonen för att jag skulle se hur hotellrummet såg ut. Det var det minsta hotellrum jag någonsin sett! Men det var fint inrett och badrummet var jättefint. 


Hoppas du har en finfin tisdag!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

8 november 2016 13:34

Du kunde väl ge dom det - en liten skräckupplevelse så kanske dom skyndar på det hela - näe trist med att dom ska fixa och dona och ha sig och jag hoppas ni får kompensation för det. Förmodligen högre hyra men den här tiden borde vara gratis. Frysa ska man inte behöva göra, störas i sitt dagliga inte heller. Själv svär jag över att man håller på och ska bygga på en granntomt till jobbet. Det är bilar som blockerar vägen till parkeringen, man spränger och blockerar brevlådor. Inte ett ljud från dom till oss och jag blir arg på det hela. Min dagliga vardag borde inte påverkas av deras brist på planering! Hoppas verkligen att dom får igång värmen om det nu skulle bli en vargavinter. Må Gott

Pisan

8 november 2016 13:48

Värmen är det inget fel på, men det eldas för kråkorna just nu. Ventilationssystemet är av, och det är visst en del av uppvärmningen, sen så har vi ingen riktig fasad, bara gammal isolering (som skall bytas) rätt ut i kylan... Elementen går för fullt men värmen försvinner ut känns det som. Hoppas verkligen på nån form av kompensation. Men det är ju som du skriver; högre hyra sen när allt är klart :-(
Jobbigt med grannar som bygger också, de tar ju ingen hänsyn till folk runtomkring, urdåligt.
Jag hoppas på att vi får 10 plusgrader snart igen, då känns det inte så kallt inne... :-) Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

8 november 2016 13:41

Phuu.. ja jag blir bara trött av att läsa om ditt boende nu.
Förstår du skulle vilja ha MASSOR av ljus tända.

Härligt att få lite färg i håret kväll, jag ska till frissan i morgon och få ordning på mitt hår.

Ha en finfortsättning på denna tisdag.. // Kramen Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

8 november 2016 13:51

Det här tar upp alldeles för mycket av min tankeverksamhet och skapar onödig irritation. Jag borde släppa det och bara låta det vara, för jag kan ju inte göra nåt åt det ändå, men jag kan inte. Det snurrar i huvudet hela tiden. "Var ska jag göra av bokhyllorna när de är här och borrar? Var skall vi ställa möblerna som är i vägen i lilltrollets rum?" o s v... Skall bli gött att få bli fin i håret igen. Skall höra med frissan i veckan om jag kan få en tid i nästa vecka för klippning. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

9 november 2016 13:26

Men fy så jobbigt. Finns ju inget värre än att frysa. Och att sedan ha folk som ränner omkring :-o kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

9 november 2016 13:48

Ja, det är jättejobbigt :-( Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards