Direktlänk till inlägg 16 november 2016

Grått

Av Pisan - 16 november 2016 13:02

   Nån som vet var de här pillren säljs? Skulle behöva flera burkar...


Det är grått, grått och grått ute, och regnet vräker ner. Men det blåser inte och det får man ju vara tacksam för. Här har inte hänt så mycket, som vanligt. Om 1 timme skall jag till min läkare på vc  för årsbesök.


Har varit uppe tidigt varje dag den här veckan hittills eftersom man den här veckan ska greja i min lägenhet, renoveringen ni vet. Men det har inte varit någon här och gjort någonting sen i fredags. Men jag får ju ändå vara beredd och plocka undan varje morgon ifall de kommer.... Så det kommer nog bli flera gubbar samtidigt som grejar här både i morgon och på fredag och ev måndag också, men efter det skall det mesta vara klart och jag kan ta mina sovmorgnar igen. Gott.


Efter frukosten i morse blev jag så jäkla trött att jag fick gå och lägga mig i soffan och sova lite, som tur är har det inte väsnats så mycket, bara vid nåt tillfälle och då vaknade jag ju, men kunde somna om och sova lite till. Så nu skall jag nog orka eftermiddagen och kvällen.

Jo, jag var ju hos frissan igår, det hade jag nästan glömt bort    Och hos mor och far i måndags, det var trevligt och timmarna gick fort. Har precis ätit lite keso och skinka. Till middag har jag tänkt att vi skall ha pulled pork idag, gott   


Ha en fin onsdag!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

16 november 2016 14:27

Jobbigt när folk inte kommer som dom sagt. Skönt att du ser ett slut på stöket inne hos dej snart.

Gör du egen pulled port eller köper du färdig?
Jag har aldrig ätit det. Men det är nog jättegott. Är inte framme vid att göra långkok än.

Kram ❤

Pisan

17 november 2016 06:52

Någon gång under tiden 11-21/11 skulle flera saker göras i lägenheten, i fredags var de ju här men sen har jag inte sett dem och det är flera saker som skall göras, förmodligen kommer de på måndag och så blir hela lägenheten full med gubbar som skall göra olika saker....
Jag brukar köpa på Willys, Garants pulled pork, den är god - och svensk. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

17 november 2016 10:37

Pulled pork, vad äter ni till det..??

Det har varit skrämmande grått här också i flera, flera dagar.. men bara regn i förrgår.
Idag är solen framme.. *hurra*

Gött att du kan slumra en stund på soffan i alla fall, men det blir ju aldrig denna djupsömnen, eftersom du är beredd att det KAN ringa på dörren och de ska in och börja.

Ta hand om dig vännen.. // Varma Kramar <3 Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

17 november 2016 12:02

Det är lite olika vad vi har till pulled pork men ofta så äts det ju med hamburgerbröd och grönsaker, pommes kan man ha till men oftast så äter jag köttet med lite gräddfil och så strimlad vitkål och rivna morötter till. Jag försöker äta så lite kolhydrater som möjligt för min känsliga mages skull.
Ja, tur jag kan ta mig en liten lur i soffan, har jag gjort idag med :-) Samtidigt är det lite stressande att veta att det kanske ringer på dörren. Hittills idag har inga hantverkare kommit. Men jag hör att de är i nån annan lägenhet så min tur kommer.
Ta hand om dig du med vännen! Kraaaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards